Hybrydowe Volvo V60. Znamy jego cenę

Hybrydowe Volvo V60. Znamy jego cenę
Revistadelmotor flickr cc-by-2.0

{więcej}Volvo zaprezentowało model V60 Plug-in-Hybrid. Producent promuje auto jako „pierwszy taki samochód w chmurach”, czyli wykorzystujący technologie cloud computing.

Volvo V60 Plug-in-Hybrid wyposażony jest w wydajny 5-cylindrowy silnik spalinowy o mocy 215 KM i pojemności 2,4 litra oraz baterie o pojemności 12 KWh.
 
Jak podaje producent, silnik spalinowy napędza oś przednią osiągając spalanie rzędu około 2 litrów na 100 km. Elektryczny napędza tylną oś z mocą 70 KM i pozwala przejechać do 50 km z prędkością około 120 km/h.
 
Hybrydowy V60 pozwala na użytkowanie w trzech trybach. W trybie Pure auto porusza się wyłącznie w oparciu o silnik elektryczny. W trybie hybrydowym V60 stara się jechać w oparciu o napęd elektryczny, ale po określonym czasie lub mocniejszym przyciśnięciu pedału gazu włącza się zamontowany silnik diesla. Tryb Power pozwala natomiast na jazdę wyłącznie w oparciu o silnik spalinowy. Tryb ten umożliwia rozwijanie wysokich prędkości i udostępnia wysoki moment obrotowy w każdej chwili.

Volvo V60 Plug-in-Hybrid promowany jest przez producenta jako „pierwszy taki samochód w chmurach”. Hybryda wyposażona jest bowiem w rozwiązania technologiczne jak: Cloud Computing, Machine-to-Machine oraz Unified Communiction.

REKLAMA

Po zainstalowaniu na smartfonie lub innym urządzeniu przenośnym specjalnej aplikacji Sensus Connect, możemy zdalnie regulować ogrzewanie w aucie, sprawdzać poziom oleju lub paliwa, a także fazę ładowania samochodu. Za pomocą aplikacji możliwie jest także natychmiastowe zlokalizowanie hybrydy.

Nawigacja modelu V60 Plug-in-Hybrid obsługująca komunikaty TMC umożliwia zaplanowanie trasy przejazdu w domu, a następnie zaimportowanie jej do nawigacji samochodu za pośrednictwem chmury Volvo. Samochód łączy się z internetem za pośrednictwem telefonu właściciela, albo poprzez zintegrowany w V60 modem.

REKLAMA

Hybrydowy V60 pozwala również na gromadzenie informacji dotyczących eksploatacji, np. o poziomie zużycia klocków hamulcowych. Umożliwia też wysyłanie ich na bieżąco do autoryzowanego serwisu (element komunikacji M2M). W zamyśle, ma to skrócić pobyt w warsztacie do niezbędnego minimum.

Producent Volvo V60 Plug-in-Hybrid wyposażył auto w technologię Unified Communication, która przykładowo odczytuje SMSy otrzymane podczas jazdy. Rozwiązanie to ma w zamyśle przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa na drodze. W przypadku nieszczęśliwego wydarzenia, samochód też automatycznie powiadamia służby ratownicze o miejscu wypadku, warunkowane jest to jednak wystrzeleniem chociaż jednej poduszki powietrznej.

Volvo V60 Plug-in-Hybrid wchodzi właśnie na polski rynek, a jego cena zaczyna się od 260 tys. zł.

Stanisław Dojs, PR Manager w Volvo Auto Polska, przyznał, że ze względu na brak wsparcia i ulg ze strony państwa dla posiadaczy ekologicznych aut, firma nie spodziewa się gigantycznej sprzedaży hybrydowego V60. W jego opinii polski oddział koncernu patrzy na hybrydową V60 jak na model pokazowy, albo swoisty elektroniczny gadżet, udowadniający, że Volvo nadal znajduje się w czołówce motoryzacyjnych innowacji i w niczym nie ustępuje innym gigantom.

– Klient, który kupi samochód za te ponad 200 tysięcy złotych z pewnością nie zmartwi się spalaniem nawet na poziomie 20 litrów na setkę. Kiedy jednak hybrydowa V60 po dłuższym czasie poprosi go o przyciśnięcie gazu, żeby wreszcie spalić resztę paliwa, które zdążyło się już w zbiorniku zestarzeć… to po prostu miłe – dodał Dojs (za pcworld.pl).

gramwzielone.pl