Najpopularniejsze samochody elektryczne we Francji w 2013 r.
{więcej}Sprzedaż samochodów elektrycznych we Francji w ubiegłym roku wzrosła o 55% w porównaniu z rokiem 2012. Wzrost sprzedaży aut elektrycznych we Francji to zasługa przede wszystkim jednego modelu.
W ubiegłym roku Francuzi kupili w sumie 8,8 tys. elektryków, podczas gdy rok wcześniej – 5,6 tys.
Dla porównania, u europejskiego lidera w zakresie EV, czyli w Norwegii, w której w ubiegłym roku dzięki ulgom podatkowym oraz dzięki budowie przez rząd w Oslo tysięcy stacji ładowania EV, sprzedaż elektryków w 2013 r. wyniosła 10,1 tys. wobec 4,3. tys. EV sprzedanych w 2012 r.
Największy udział we francuskim rynku samochodów elektrycznych w 2013 r. miał Renault Zoe, w przypadku którego sprzedaż osiągnęła ponad 5,5 tys. egzemplarzy, dzięki czemu udział Zoe w rynku nowych EV we Francji w 2013 r. wyniósł 62,8%.
Drugim najchętniej kupowanym autem elektrycznym przez Francuzów w 2013 r. był Nissan Leaf, którego sprzedaż osiągnęła ponad 1,4 tys. egzemplarzy, trzecim – Bollore Bluecar z wynikiem sprzedaży 658 sztuk, a czwartym – Smart ForTwo, którego sprzedano 478 szt. Pozotałe elektryczne modele miały mniej znaczący udział we fracuskim rynku EV, a w ubiegłym roku ich łączny wolumen sprzedaży wyniósł 694.
W ubiegłym roku we Francji znacząco wzrosła też sprzedaż hybryd. W 2013 r. zarejestrowano tam prawie 46,8 tys. modeli tego typu, podczas gdy rok wcześniej sprzedaż aut z napędem hybrydowym wyniosła 29,1 tys.
gramwzielone.pl