Pantograf i indukcja: Solaris zaprezentuje innowacyjne systemy ładowania autobusów elektrycznych

{więcej}Polski producent autobusów Solaris stawia na rozwój elektrycznej motoryzacji. Po drogach jeżdżą już jego hybrydowe i w 100-procentach elektryczne autobusy, a w najbliższym czasie Solaris ma zaprezentować innowacyjne systemy ładowania, dzięki którym będą mogły one poruszać się nieustannie, napędzane wyłącznie energią elektryczną.
Jak informuje „Puls Biznesu”, na odbywających się w dniach 17-19 września br. Międzynarodowych Targach Transportu Zbiorowego Transexpo polski producent autobusów Solaris zaprezentuje innowacyjny system ładowania autobusów o napędzie elektrycznym. Elektryczne autobusy Solarisa mają być zasilane przez tzw. pantograf.
Nie chodzi jednak o systemy stosowane choćby w trolejbusach, które pobierają prąd nieustannie ze znajdującej się nad trasą przejazdu sieci trakcyjnej.
Pantograf w Solarisach będzie wysuwany na przystankach wyposażonych w urządzenia do ładowania pojazdów, a więc takich, z których nad jezdnię będzie wyprowadzony wysięgnik umożliwiający podłączenie do prądu.
Ponadto, kilka tygodni później na targach w Brunszwiku polski producent ma pokazać indukcyjny system ładowania elektrycznych pojazdów, który będzie montowany pod jezdnią, przy przystankach. Technologię indukcyjnego ładowania autobusów elektrycznych Solaris rozwija razem z Bombardierem. — Przy stacjach ładowania odpowiednio rozlokowanych na trasie przejazdu kilkanaście czy kilkadziesiąt sekund postoju na przystankach absolutnie wystarczy, by autobus jeździł praktycznie non stop — „Puls Biznesu” cytuje Mateusza Figaszewskiego z Solarisa.
gramwzielone.pl