Sąd zakazał reklamy samochodu elektrycznego
Reklama elektrycznego Vauxhalla – brytyjski odpowiednik kontynentalnego Opla – została w Wielkiej Brytania zakazana – informuje Daily Mail.
Regulator uznał, iż treść reklamy mętnie i niedokładnie wyjaśnia działanie samochodu.
W reklamie producent podkreśla, że dystans jaki może pokonać pojazd działając na elektrycznym zasilaniu wynosi ponad 500 km. W rzeczywistości jednak zasięg „elektryka” nie jest tak okazały. Vauxhall Ampera na włączonym silniku elektrycznym jest zdolny do przejechania 75 km, a żeby osiągnąć dystans reklamowanych 500 km, samochód musi skorzystać ze spalinowego wspomagania.
Teraz reklama, której wyprodukowanie kosztowało koncern 30 tys. GBP, w tym 5 tys. GDP z rządowego grantu, została w Wielkiej Brytanii zakazana.
– Z treści reklamy wynika, iż samochód napędzany jest elektrycznie i większość odbiorców nie zrozumie, że pojazd w pewnych okolicznościach zasilany jest energią wytwarzaną zarówno przez silnik elektryczny, jaki i spalinowy – napisał w uzasadnieniu zakazu regulator.