Autobusy elektryczne w Inowrocławiu zasilą innowacyjne ładowarki

Autobusy elektryczne w Inowrocławiu zasilą innowacyjne ładowarki
Fot. Ekoenergetyka-Polska

Cztery ładowarki miejskie dla autobusów elektrycznych typu OppCharge o mocy 300 kW to będzie ich premiera w Polsce  zasilą nowe autobusy elektryczne Volvo jeszcze tej jesieni. Jest to już drugi projekt elektryfikacji autobusów dla Inowrocławia i drugi realizowany przez zielonogórską firmę Ekoenergetyka-Polska.

Pierwszą ładowarkę dostarczyliśmy do Inowrocławia w 2015 roku i zrobimy to ponownie w tym roku. Po raz kolejny pokazujemy, że polskie miasta ufają Ekoenergetyce i naszej ofercie na niezawodną i zoptymalizowaną infrastrukturę ładowania. Ponad 10 polskich miast posiada już infrastrukturę ładującą dostarczoną przez naszą firmę. Potwierdza to naszą pozycję lidera w zakresie infrastruktury ładowania autobusów elektrycznych w Polsce – komentuje Maciej Wojeński, wiceprezes Ekoenergetyki-Polska.

Stacje ładowania o mocy wyjściowej 300 kW będą ładować osiem autobusów elektrycznych Volvo. Dzięki automatycznemu ładowaniu pantografami odwróconymi pojazdy będą ładowane w ciągu dnia podczas postoju, bez wprowadzania zakłóceń w harmonogramie i zaangażowania kierowcy. Urządzenia będą znajdowały się na terenie miasta i będą używane przez nie więcej niż 8 minut w ramach jednej sesji ładowania.

REKLAMA

Oprócz ładowarek Ekoenergetyka zapewni zewnętrzny system monitorowania, który umożliwi operatorowi autobusów sprawdzanie w czasie rzeczywistym procesów ładowania pojazdów, zbierania danych o procesie ładowania i przeprowadzania konserwacji.

Maciej Wojeński, współzałożyciel Ekoenergetyki-Polska, zaznacza, że w ten sposób przewoźnicy autobusowi i miasta mogą w każdej chwili dokładnie sprawdzić, co dzieje się z ich infrastrukturą do ładowania i autobusami.

Infrastruktura ładowania będzie zgodna z międzynarodowym protokołem ISO 15118, który definiuje komunikację pomiędzy ładowarkami a autobusami elektrycznymi.

REKLAMA

Jak zaznacza zielonogórska firma, po raz pierwszy w Polsce zadziała wspierany przez kosorcjum producentów autobusów i infrastruktury system OppCharge do ładowania za pomocą odwróconego pantografu. Zapewni to kompatybilność systemu ładowania niezależnie od marki autobusu. Segment łdowarek, które zostały zaoferowane dla Inowrocławia, został stworzony m.in. dzięki wsparciu NCBiR.

W lutym br. Volvo Polska wygrało przetarg na dostawę 16 zelektryfikowanych autobusów miejskich do Inowrocławia – ośmiu całkowicie elektrycznych i ośmiu elektryczno-hybrydowych. Jak zaznacza Volvo, będzie to pierwsze w Polsce zamówienie na autobusy typu plug-in. Inowrocław to pierwsze w Polsce miasto, w którym flota autobusów miejskich zostanie całkowicie zelektryfikowana. 

Producent zapewnia, że elektryczne hybrydy (plug-in) zużywają o 60 proc. mniej paliwa od autobusów z silnikiem diesla, a emisja dwutlenku węgla zostaje zredukowana aż o 75 do 90 proc. Dla porównania – tradycyjne hybrydy zużywają ok. 40 proc. mniej paliwa i emitują 40-50 proc. mniej szkodliwych substancji od autobusów spalinowych.

Autobusy zostaną wyprodukowane w zakładach we Wrocławiu.

gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.