Efekty elektrycznego carsharingu w Warszawie

Efekty elektrycznego carsharingu w Warszawie
Fot. innogy eBox

W dniu 21 lutego firma innogy rozpoczęła w Warszawie test nowej usługi carsharingu z wykorzystaniem kilku modeli samochodów elektrycznych. Jakie są  efekty tego pilotażu?

W ramach carsharingu od innogy mieszkańcy stolicy, po zarejestrowaniu się w dedykowanej dla usługi aplikacji, przez ponad miesiąc mogli korzystać z 6 dostępnych elektrycznych aut – trzech BMW i3, Renault Zoe, Nissana Leaf oraz Hyundaia IONIQ. Dwa dodatkowe samochody na czas testów przekazane zostały do wyłącznego użytku partnerowi biznesowemu innogy Polska – ING Bankowi Śląskiemu.

W trakcie trwania pilotażu w aplikacji zarejestrowało się blisko 1,6 tys. osób, a samochody zasilane energią elektryczną wynajęto ponad tysiąc razy.

REKLAMA
REKLAMA

Najdłuższy pokonany dystans przez jednego użytkownika to 150 km. Łącznie warszawiacy korzystający z usługi innogy e-Car Sharingu przejechali blisko 15 tys. km, co pozwoliło na ograniczenie emisji zanieczyszczeń w postaci CO2 i innych szkodliwych substancji o ok. 1,6 tony.

Wprowadzenie testowej oferty najmu aut z napędem elektrycznym było kolejnym krokiem innogy, po budowie ogólnodostępnej sieci stacji ładowania w stolicy oraz rozszerzeniu oferty produktowej dla klientów biznesowych i indywidualnych z obszaru elektromobilności. Test dużo nas nauczył, obecnie analizujemy jego wyniki oraz model ekonomiczny dla usługi innogy e-Car Sharingu na szeroką skalę – komentuje dr Maciej Chmieliński, menedżer odpowiedzialny za rozwój elektromobilności w innogy Polska S.A.

Innogy zaznacza ,że największą popularnością spośród wszystkich samochodów dostępnych w usłudze innogy e-Car Sharing cieszyły się BMWi3 oraz Nissan Leaf. Najwięcej kilometrów użytkownicy aplikacji przejechali jednak Hyundaiem IONIQ.

red. gramwzielone.pl