Toyota zaprezentowała hybrydę zasilaną etanolem
Toyota zaprezentowała pierwszy na świecie prototyp hybrydy z zasilaniem elastycznym. Premiera modelu odbyła się w brazylijskim São Paulo. Samochód łączy napęd elektryczny ze spalinowym. Może być zasilany zarówno benzyną, jak i paliwami alternatywnymi, takimi jak etanol. Pojazd został oparty na modelu Prius – informuje Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych.
Hybrid FFV (ang. hybrid flexible-fuel vehicle) to nowy układ napędowy, rozwijany przez Toyotę w celu popularyzacji samochodów hybrydowych w Brazylii. Jak podaje Toyota, system FFV ma potencjał, by znacznie obniżyć emisje CO2. Według japońskiego koncernu, szczególnie dobre efekty na tym polu można osiągnąć, gdy przeznaczony do napędzania pojazdu etanol (E100) wytwarzany jest z trzciny cukrowej.
– Jestem bardzo dumny z naszych inżynierów z Brazylii, którzy ściśle współpracowali z inżynierami z Japonii w celu opracowania dla brazylijskich klientów najczystszego pojazdu hybrydowego, który korzysta z etanolu. Ta inwencja stanowi demonstrację naszej drogi do stworzenia społeczeństwa nowej mobilności – komentuje Steve St. Angelo, dyrektor generalny Toyoty w regionie Ameryki Łacińskiej i Karaibów.
Przed wprowadzeniem na brazylijski rynek, Hybrid FFV przejdzie szereg testów w zakresie wytrzymałości, niezawodności oraz osiągów układu napędowego.
W ramach planu „Environmental Challenge 2050” Toyota do 2050 r. zamierza zredukować emisje generowane przez swoje samochody o 90 proc. względem poziomu z 2010 r. Ponadto, japoński koncern planuje całkowicie wyeliminować dwutlenek węgla powstający w trakcie „cyklu życia” pojazdów (m.in. podczas procesu produkcji). Do 2030 r. Toyota chce sprzedawać ponad 5,5 mln zelektryfikowanych samochodów rocznie, w tym milion zeroemisyjnych (typu BEV i FCEV).
Ok. 2025 r. każdy model Toyoty i Lexusa będzie dostępny w wersji z napędem elektrycznym. Na początku przyszłej dekady japoński koncern planuje posiadać w ofercie ponad 10 modeli samochodów typu BEV. W pierwszej kolejności trafią do sprzedaży w Chinach, a następnie na rynki w Japonii, Indiach, USA i Europie.
Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych