BMW daje zniżki na elektryczne i3
Wdrożony przez niemiecki koncern motoryzacyjny program EcoBonus premiuje klientów, którzy zdecydują się na zakup nowego samochodu BMW lub MINI o napędzie elektrycznym, hybrydowym lub wyposażonego w silnik spalinowy o emisji CO2 nie przekraczającej 130g /km. Jednocześnie klienci otrzymają możliwość oddania w rozliczeniu swojego dotychczasowego auta.
Kwota dofinansowania do zakupu BMW wyniesie 17 tys. zł brutto, a dostępna jest dla posiadaczy aut z normą Euro 4 lub niższą. Oferta MINI dotyczy właścicieli aut z normą Euro 5 lub niższą, a bonus wynosi 8,5 tys. zł brutto.
Z dopłaty realizowanej w ramach programu EcoBonus klienci decydujący się na zakup nowego samochodu mogą korzystać od początku września aż do końca 2017 roku. Udział w nim biorą wszyscy dealerzy BMW oraz MINI w Polsce, którzy pokrywają połowę zniżki.
Oferta obejmuje m.in. w pełni elektryczny model i3, którego zasięg w przypadku wersji oferowanej w polskich salonach wynosi do 160 km. W naszym kraju ceny auta zaczynają się, nie uwzględniając zniżki, od około 140 tys. zł.
W nowej wersji i3 jego bateria będzie posiadać pojemność 33 kWh wobec wcześniejszej wersji z baterią 22 kWh.
W pierwszych czterech miesiącach tego roku BMW i3 był trzecim, najczęściej kupowanym elektrykiem w Europie. Pierwsze było Renault Zoe, którego sprzedano 10,67 tys. egzemplarzy, kolejny był Nissan Leaf (8 tys.), a i3 sprzedano w ilości 7,03 tys.
BMW Group oferuje obecnie dziewięć zelektryfikowanych model – obok i3 również gamę modeli hybrydowych plug-in, do których należą BMW i8, szereg modeli BMW iPerformance oraz nowy hybrydowy MINI Countryman.
W 2018 roku zadebiutuje nowe BMW i8 Roadster, a niedługo później całkowicie elektryczny napęd wejdzie też do innych marek BMW Group.
Pod koniec 2019 roku w zakładach w Oksfordzie rozpocznie się produkcja elektrycznego MINI, a w roku 2020 pojawi się całkowicie elektryczne BMW X3. Od roku 2021 w zakładach w Dingolfing produkowany będzie najbardziej zaawansowany technologicznie model – elektryczne BMW iNEXT.
Niemiecki koncern zaznacza, że od 1995 do 2015 roku zredukował emisje CO2 w autach sprzedanych w Europie aż o 40 proc.
red. gramwzielone.pl