Polski samochód elektryczny. Zobacz projekty konkursowe
Powołana przez państwowe koncerny energetyczne spółka ElectroMobility Poland zaprezentowała projekty zgłoszone do konkursu na karoserię samochodu elektrycznego, którego rozwój i produkcję ma wspierać.
Ogłoszony w marcu konkurs ElectroMobility Poland (EMP) ma na celu wyłonienie pięciu laureatów projektu nadwozia. Do udziału w konkursie zgłosiły się zarówno małe firmy, duże podmioty międzynarodowe, jak i osoby fizyczne.
W tym miesiącu minął termin przyjmowania zgłoszeń, a teraz spółka ElectroMobility Poland pokazała na swojej stronie internetowej projekty, które będą podlegać ocenie jury, w skład którego wchodzą przedstawiciele świata nauki, dziennikarze motoryzacyjni, kierowcy rajdowi i projektanci.
Nagroda dla zwycięzcy konkursu na projekt nadwozia polskiego elektryka to 50 tys. zł.
– Celem jest wyłonienie pięciu koncepcji elektrycznego pojazdu przyszłości. Zwycięskie koncepcje stanowić będą podstawę do produkcji prototypów. Chcemy stworzyć pojazd dla nowoczesnego, świadomego ekologicznie konsumenta. Będzie to auto miejskie, wpisujące się w trendy motoryzacyjnego rozwoju – informuje na swojej stronie ElectroMobility Poland.
Jak informuje EMP, kolejny konkurs rozpocznie się we wrześniu br. i będzie mieć na celu zbudowanie jeżdżących po drogach prototypów, na podstawie zwycięskich koncepcji z konkursu pierwszego. Ten etap rozpocznie się od naboru chętnych do budowy prototypów i zakończy się galą finałową w marcu 2018 r., w czasie której publiczność ma wybrać 5 najlepszych prototypów spośród wszystkich przedstawionych EMP i finalnie dopuszczonych do finału. Każdy prototyp dopuszczony do finału otrzyma nagrodę w wysokości 100 tys. zł.
Kolejnym krokiem ma być wyprodukowanie – na podstawie 5 najlepszych prototypów z konkursu drugiego – krótkich serii pojazdów do 100 sztuk łącznie i uzyskanie dla nich homologacji, a finalnie planuje się przygotowanie i uruchomienie produkcji seryjnej.
Ministerstwo Energii, które wspiera ten projekt, chce, aby zasięg polskiego elektrycznego auta wynosił co najmniej 250 km, a koszt przejazdu 100 km nie był wyższy od ceny 1 litra benzyny.
ElectroMobility Poland to spółka powołana w październiku 2016 r. przez państwowe koncerny energetyczne PGE, Tauron, Energa i Enea w celu rozwoju elektrycznej mobilności. Każda ze spółek objęła po 25 proc. kapitału akcyjnego, uzyskując w ten sposób po 25 proc. głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy. EMP dysponuje kapitałem zakładowym w wysokości 10 mln zł.
Projekty nadwozia zgłoszone do pierwszego konkursu EMP można zobaczyć pod tym linkiem.
red. gramwzielone.pl