Polska firma dostarczy ładowarki do autobusów elektrycznych w Helsinkach
Ekoenergetyki-Polska dostarczy do Helsinek trzy stacje ładowania o mocy 300 kW i jedną ładowarkę o mocy 700 kW. To kolejne zamówienie, które polska firma realizuje w Finlandii.
Standardowa ładowarka do ładowania na pętlach autobusowych od Ekoenergetyki-Polska quickPOINT City Charger została przeprojektowana i dostosowana do konkretnych wymagań lokalnego operatora energetycznego Helen, który zamówił trzy ładowarki o mocy 300 kW, o długości 4 m i szerokości 0,85 m. Ładowarki, wyposażone w pantograf, zostaną zainstalowana na pętlach autobusowych.
Do tego samego projektu Ekoenergetyka-Polska dostarczy również wiekszą ładowarkę o mocy 700 kW, która znajdzie się pod ziemią i zostanie połączona naziemnym masztem ładującym, co – jak podkreśla polska firma – jest pierwszym tego typu wdrożeniem w Europie.
Ładowarka będzie dostarczać energię do dwóch automatycznych punktów ładowania o mocy 350 kW każdy. W przyszłości, wraz z postępem technologii baterii, operator planuje umożliwić ładowanie z mocą 700 kW dla pojedynczego autobusu.
Ładowarki zostały zamówione przez firmę Helen, fińskiego dystrybutora energii, a zarządzane będą przez HSL, operatora transportu publicznego z fińskiej stolicy.
Urządzenia w projekcie realizowanym w Helsinkach wykorzystują międzynarodowe standardy komunikacji dla ładowania prądem stałym i mogą ładować większość europejskich marek autobusów elektrycznych.
Ekoenergetyka-Polska zapewnia również usługę centrum monitorującego, działającego 24 godziny na dobę i obserwującego pracę ładowarek w czasie rzeczywistym.
– Wszystkie ładowarki zostały dopasowane do konkretnych wymagań miasta, do projektu dostarczymy też pierwszą w Europie ładowarkę podziemną. Po raz kolejny rozwiewamy mity o ładowarkach miejskich dla autobusów, czyli przekonanie, że są one problematyczne dla architektury miast – komentuje prezes Ekoenergetyki-Polska Bartosz Kubik.
Wcześniej polska firma dostarczyła stację ładowania w standardzie 300 kW dla lokalnego operatora miejskiej komunikacji z innego fińskiego miasta Tampere. Wyposażone w pantograf urządzenie umożliwia szybkie i automatyczne doładowywanie autobusów elektrycznych podczas ich czterominutowych postojów na końcu trasy.
Ekoenergetyka-Polska oferuje również ładowarki dla autobusów elektrycznych o mocy do 100 kW, które można instalować bezpośrednio na słupach tramwajowych oraz ładowarkę łączącą urządzenie ładujące oraz maszt ładujący o 50 proc. mniejszej podstawie w porównaniu ze standardowym produktem.
Ekoenergetyka-Polska to lider rynku europejskiego ładowarek dla autobusów elektrycznych. Do tej pory firma dostarczyła blisko 100 ładowarek i stacji szybkiego ładowania dla autobusów elektrycznych do ponad 20 miast w Europie, a jej urządzenia uczestniczyły w ponad 50 programach testowych. Firma oferuje ładowarki od mocy od 3 kW do 800 kW.
red. gramwzielone.pl