Najtańsza hybryda na rynku w przyszłym roku

Honda pracuje nad najtańszym samochodem hybrydowym na rynku. Honda Jazz Hybrid zostanie pokazana na październikowym Paris Motor Show, a do sprzedaży ma trafić już w przyszłym roku. {więcej}

Jazz będzie drugą hybrydą Hondy w klasie compact, po modelu Insight. Prace nad nią zapowiedział jeszcze w 2008 roku CEO Hondy, który stwierdził wówczas, że w obliczu wzrostu cen ropy hybrydowy Jazz nabiera sensu.

Jak informuje portal gas2.org, nowa hybryda będzie kosztować od 16,5 tys. do 18,6 tys. dolarów, co uczyni ją najtańszym samochodem napędzanym zarówno przez silnik spalinowy jak i elektryczny. W pierwszej kolejności Fit trafi do salonów w Japonii i Europie. Producent nie przewiduje natomiast sprzedaży w USA, gdzie auto funkcjonuje pod nazwą Fit. Jak tłumaczą władze amerykańskiego oddziału firmy – aby nie robić konkurencji modelowi Insight.

REKLAMA

Pewne jest, że Jazz będzie najtańszą hybrydą na rynku, ale czy będzie też hybrydą najbardziej oszczędną? Tego na razie nie wiadomo. Przedstawiciele Hondy nie zdradzają szczegółów na temat spalania i emisji CO2, co – jak zauważa dziennikarz gas2.org – może oznaczać, że Jazz jest w tym względzie zbliżony do modelu Insight.

REKLAMA

Z kolei Green Car Congress poinformował, że spalanie hybrydowego Jazz wyniesie 3,3 l/ 100 km, co byłoby wynikiem lepszym od zużycia paliwa generowanego przez Insight. Informacji tych nie potwierdzają jednak przedstawiciele motoryzacyjnego potentata.

Jedyna informacja, jaka dotyczy spalania Hondy Jazz, którą przekazał do mediów japoński koncern, mówi – wiele ze swojej praktyczności samochód zawdzięcza przestronności, jednak mimo, iż Jazz jest wyższy od Insight, oba modele posiadają podobne spalanie i emitują podobne ilości CO2.

Honda Insight pierwszej generacji spala średnio – według statystyk amerykańskiej Environmental Protection Agency – 3,4 l/100 km, natomiast produkowane od 2000 roku modele drugiej generacji (według Honda UK) – 4,4 l.100 km, czyli o 0,3 l/100 km mniej niż średnie spalanie Priusów.

Jakie jednostki napędowe będzie posiadać Jazz? Wiadomo, że w przypadku konwencjonalnego napędu będzie to 1,3-litrowy silnik spalinowy i-VTEC. Natomiast w przypadku napędu elektrycznego zastosowana zostanie jednostka napędowa podobna do tej, którą wykorzystano w modelach Insight i CR-Z.


Red. Gramwzielone.pl