Polska ładowarka załaduje Solarisa podczas konkursu Bus of the Year
Tymczasowa ładowarka dla autobusów elektrycznych od Ekoenergetyki-Polska została właśnie zainstalowana w Brukseli. 80kW-owe urządzenie nowej generacji, o nazwie quickPoint Depot Charger, od polskiego producenta będzie ładować autobusSolaris Urbino electric, który został nominowany jako jeden z pięciu pojazdów do uczestnictwa w konkursie Bus of the Year.
Konkurs, organizowany co dwa lata przez przez Association of Commercial Vehicle Editors (Stowarzyszenie Europejskich Wydawców Czasopism z branży pojazdów użytkowych), odbywa się w tym roku Brukseli, a ma za zadanie wybrać najlepszy autobus dostępny w sprzedaży w Europie w 2017 r. 20-osobowe jury będzie testować pojazdy w ciągu 4 dni na trasach w mieście. Ładowarka od Ekoenergetyki będzie ładować e-autobus podczas jego uczestnictwa w zadaniach konkursu.
80kW-owe urządzenie nowej generacji złożone jest z modułów o mocy 10k W każdy, które zapewniają ciągłość ładowania, nawet jeżeli jeden z komponentów jest uszkodzony, a wadliwa część może być szybko wymieniana. Jeśli ładowarka wyposażona jest w dodatkowe, zapasowe moduły, nieoperacyjność jednego z elementów nie ma wpływu na moc wyjściową.
Ekoenergetyka zapewnia, że mobilne urządzenie typu plug-in jest o 30 proc. mniejsze niż jego wcześniejsza wersja, a w Brukseli podłączać się będzie za pomocą wtyczki Combo 2 do zrobionego specjalnie na ten cel masztu wyposażonego w pantograf.
Ładowarka będzie ładować nowy Solaris Urbino electric, wyposażony w baterię 240 kWh. Autobus można ładować przez noc w zajezdni i na końcu linii autobusowej lub na przystankach autobusowych, czyli ma praktycznie nieograniczony zasięg.
– Cieszymy się, że zostaliśmy wybrani przez Solaris jako dostawca ładowarki do konkursu, zwłaszcza, że dało nam to okazję do zaprezentowania naszego urządzenia najnowszej generacji, mniejszego, bardziej wydajnego i modułowego, które zapewnia jeszcze większy komfort ładowania naszym klientom – komentuje Maciej Wojenski, wiceprezes Ekoenergetyki. – Bus of the Year to nie jest konkurs tylko dla autobusów elektrycznych. To, że Urbino 12 konkuruje na równi z autobusami o tradycyjnym napędzie, jest samo w sobie dowodem, że autobusy elektryczne wychodzą z fazy pilotażowej i są na dobrej drodze do osiągnięcia wygody użytkowania odpowiadającej autobusom diesla.
Ładowarka quickPoint Depot Charger jest częścią grupy skalowalnych urządzeń oferowanych przez Ekoenergetykę, od ładowarek o mocy 20-80 kW przeznaczonych do użytku na zajezdni autobusowej, do urządzeń instalowanych na przystankach, tzw. opportunity charging, z zakresem mocy wyjściowej od 200 kW do 450 kW.
Ekoenergetyka do tej pory dostarczyła ładowarki do autobusów elektrycznych dla ponad 20 miast w Europie, a jej urządzenia uczestniczyły w ponad 50 programach testowych.
red. gramwzielone.pl