Hybrydowa Klasa F
Podczas odbywających się w Genewie targów motoryzacyjnych Daimler pokazał swoje najnowsze osiągnięcie w zakresie pojazdów z alternatywnym napędem. {więcej}
Mercedes F800 to jeden z najbardziej ekologicznych i zarazem luksusowych sedanów. Inżynierowie Daimlera chwalą się, że udało im się zredukować w nim zużycie paliwa do zaledwie 2,9 l./100 km, a emisję CO2 – do 68 g/km.
Tak niskie spalanie jest efektem zastosowania w F800 silnika elektrycznego o mocy 80 kW, który wspomaga 300-konny, 3,5-litrowy silnik benzynowy V6. Dzięki wysokiej wydajności, 45-litrowy bak nowego Mercedesa pozwala na przejechanie 700 km.
Tylko przy użyciu baterii, której pojemność to 10 kWh, F800 może rozpędzić się do 120 km/h i przejechać 30 km, czyli o kilka kilometrów więcej niż najnowsza wersja Priusa.
Daimler przygotował też alternatywną, jeszcze bardziej ekologiczną, wersję hybrydowego F800 napędzaną przy pomocy elektrycznego silnika o mocy 100 kW, który będzie korzystał z energii generowanej za pomocą ogniw paliwowych. Niemniej jednak, technologia ta jest zaczerpnięta z Klasy B F-Cell, co powoduje, że zastosowanie tego rozwiązania w o wiele większej Klasie F wpływa negatywnie na jej osiągi. W efekcie, model napędzany wodorem na osiągnięcie prędkości 100 km/h potrzebuje aż 11 sekund, podczas gdy pierwszej z omawianych wersji F800 wystarcza na to 4,8 s.
Jak czytamy w oświadczeniu Thomasa Webera z zarządu Daimler AG – Nasza droga do zrównoważonej motoryzacji jest jak trzypasmowa autostrada. Obejmuje zaawansowane systemy spalania, dalsze postępy w wydajności dzięki hybrydyzacji i jazdę przy zerowej emisji dzięki zastosowaniu ogniw paliwowych i silników elektrycznych.
gramwzielone.pl