REKLAMA
 
REKLAMA

Kolejne elektryczne autobusy z Polski dla regionu Sztokholmu

Kolejne elektryczne autobusy z Polski dla regionu Sztokholmu
Fot. Solaris

Sztokholm wzbogaci swoją flotę transportu publicznego o 81 nowych, zeroemisyjnych autobusów Solaris Urbino 15 LE electric. Zamówienie złożył operator transportu publicznego VR Sverige AB, a dostawy zaplanowano na drugi kwartał 2026 r.

Nowe pojazdy będą obsługiwać połączenia podmiejskie w regionie sztokholmskim. Autobusy Solaris Urbino 15 LE electric zostały zaprojektowane z myślą o przewozach międzymiastowych i aglomeracyjnych i będą homologowane w klasie II.

Pojazdy zostaną wyposażone w baterie Solaris High Energy, zapewniające im odpowiedni zasięg, oraz nowoczesne systemy wspomagania kierowców.  Konstrukcja pojazdów ma na celu zwiększenie komfortu podróży i bezpieczeństwa pasażerów.

REKLAMA

Solaris w Szwecji

To kolejna inwestycja VR Sverige AB, jednego z największych operatorów transportu publicznego w krajach nordyckich, we flotę elektrycznych autobusów marki Solaris. Wcześniej firma korzystała z 23 pojazdów tego typu w mieście Kristianstad. Obecne zamówienie oznacza, że w rejonie Sztokholmu będzie kursować już 225 autobusów Solaris Urbino 15 LE electric.

Niedawno także inny skandynawski przewoźnik – Nobina Sverige AB – po raz kolejny wybrał producenta z Polski jako dostawcę pojazdów dla stolicy Szwecji. Szerzej na ten temat w artykule: Kolejny kontrakt producenta z Polski. Prawie 90 e-busów pojedzie do Szwecji.

REKLAMA

Z kolei w ubiegłym roku ten szwedzki przewoźnik zamówił autobusy elektryczne producenta spod Poznania dla oddziałów obsługujących szwedzkie regiony – Skåne, Värmland i Malmö. Więcej na ten temat w artykule: Elektryczne Solarisy pojadą do Szwecji.

Kolejną spółką transportu publicznego ze Szwecji, która złożyła zamówienie na elektryczne autobusy Solarisa, jest Keolis Sverige z regionu Dalarna. Więcej na temat tego zamówienia pisaliśmy w artykule: Elektryczne autobusy z Polski znów pojadą do Szwecji.

Solaris realizuje zamówienia na autobusy bateryjne od wielu lat. Jak podaje producent, po europejskich drogach jeździ już blisko 2300 Urbino electric, a Szwecja zamówiła już 800 zeroemisyjnych pojazdów marki. Blisko 700 e-busów Solarisa jeździ także w polskich miastach.

Jak podaje Solaris, w 2024 r. firma odnotowała wzrost sprzedaży – łącznie dostarczono 1525 pojazdów, co stanowi wzrost o 4,7% r/r. Grupa Solaris osiągnęła przychód w wysokości 927 mln euro (wzrost o 13% r/r). W 2024 roku pojazdy nisko- i zeroemisyjne, takie jak autobusy bateryjne, wodorowe, trolejbusy i hybrydowe, stanowiły łącznie 83% całkowitej sprzedaży firmy.

Katarzyna Poprawska-Borowiec

katarzyna.borowiec@gramwzielone.pl

© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.

REKLAMA
Komentarze

Brak komentarzy
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Wywiady
Patronaty medialne