Tesla zaoferuje ładowanie z mocą 500 kW
Amerykański producent samochodów elektrycznych w 2025 r. planuje uruchomić pierwsze stacje ładowania oferujące zwiększoną moc ładowania. Nowa odsłona Superchargerów przewiduje również ładowanie elektrycznych ciężarówek.
Ostatnie miesiące są dla fanów Tesli obfite w nowe informacje dotyczące udoskonaleń i nowości. Z najważniejszych: amerykański producent wprowadził do sprzedaży nową wersję cieszącego się ogromną popularnością Modelu 3. Wprowadzono w niej sporo nowości – od liftingu nadwozia po modyfikacje poprawiające jakość wnętrza i komfort kierowcy. Swoją premierę miał również długo wyczekiwany Cybertruck, czyli futurystyczny wóz wyróżniający się przede wszystkim designem i rozmiarem. W obszarze rozwiązań bateryjnych dla prosumentów Tesla w ostatnich tygodniach poinformowała również o możliwości zwiększenia pojemności jej najnowszego magazynu energii Powerwall 3.
Teraz przyszedł czas na infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych. W tym zakresie Tesla wprowadzi niebawem nową generację stacji ładowania Supercharger V4.
Wyższa moc
Z udostępnionych dotychczas informacji dowiadujemy się, że nowe stacje ładowania mają oferować moc do 500 kW dla elektrycznych samochodów osobowych. Co więcej, infrastruktura ma być również przygotowana do ładowania elektrycznych pojazdów ciężarowych z mocą do 1,2 MW (w przypadku Tesli w obszarze elektrycznych ciężarówek mówimy o modelu Tesla Semi).
Oprócz zwiększonej mocy producent planuje także zmniejszyć rozmiar urządzeń i ich złożoność, a także zwiększyć dwukrotnie liczbę punktów ładowania (satelit) przypadających na jedną „centralę”. To w rezultacie pozwoli zaoszczędzić potrzebne miejsce i ułatwi pozyskiwanie terenów pod nowe inwestycje.
Pierwsze lokalizacje
Pierwsze stacje ładowania oferujące zwiększoną moc mają zostać oddane do użytku w 2025 r. Trwa pozyskiwanie niezbędnych pozwoleń na budowę infrastruktury.
Warto zwrócić uwagę, że obecnie dostępne modele Tesli (S, 3, X, Y) będą nadal ładować się z mocą 250 kW, choć inaczej ma być w przypadku Cybertruck, który ma mieć zdolność przyjęcia mocy 500 kW. Należy oczywiście przyjąć, że taka moc będzie mocą chwilową, a dokładny przebieg procesu uzupełniania energii w Cybertrucku należałoby zweryfikować na podstawie krzywej ładowania, której przebieg może różnić się w zależności od warunków zewnętrznych.
Radosław Błoński
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.