Tauron ma już 200 stacji ładowania elektryków
Tauron uruchomił kolejne stacje ładowania pojazdów elektrycznych. Firma podkreśla, że koszty ładowania na jej stacjach są niższe niż w przypadku konkurencyjnych sieci.
Tauron sukcesywnie powiększa sieć własnych ładowarek. Nowe stacje ładowania powstały w Nowym Sączu i Gliwicach.
W ostatnich dniach dwie ładowarki, pozwalające na równoczesne ładowanie czterech pojazdów, zostały uruchomione na miejskim parkingu przy al. Piłsudskiego w Nowym Sączu. To miejsce sąsiadujące z dużym węzłem komunikacyjnym, w którym krzyżują się ze sobą drogi krajowe nr 87, 75 i 28. Tauron podkreśla, że taka lokalizacja umożliwi korzystanie z ładowarek nie tylko mieszkańcom Nowego Sącza, którzy łatwo dojadą do nich z niemal każdego zakątka miasta, ale również turystom chętnie odwiedzającym ziemię sądecką.
Marcin Styrna, wiceprezes spółki Tauron Nowe Technologie, podkreśla, że do sprawnego uruchamiania kolejnych stacji ładowania potrzebna jest dobra współpraca z samorządami.
– Z zadowoleniem odnotowujemy fakt, że coraz częściej zgłaszają się do nas wójtowie, burmistrzowie czy prezydenci, którzy dostrzegają konieczność budowy tego typu infrastruktury na swoim terenie. Jeżeli wskazane przez włodarzy miejsca są atrakcyjne, analiza biznesowa wykaże zasadność inwestycji i jest dostęp do odpowiedniej mocy, to często decydujemy się na taką współpracę. Parkingi centrów handlowych, okolice urzędów, miejsca rozrywki czy hotele – to te lokalizacje, w których chcemy zagęszczać siatkę obsługiwanych przez nas urządzeń – komentuje Marcin Styrna.
Popularne ładowarki AC
Kierowcy, którzy przyjadą naładować swoje samochody na miejski parking przy al. Piłsudskiego w Nowym Sączu, znajdą na miejscu dwa urządzenia. Pierwsze to stacja typu DC/AC z dwoma portami DC (CHAdeMO i CCS) o mocy 50 kW każdy oraz dwoma złączami Type 2 o mocy 22 kW każdy. Drugie urządzenie to tzw. słupek AC z dwoma gniazdami o mocy 22 kW na każdy punkt.
Ze statystyk Taurona wynika, że klienci w miastach zdecydowanie częściej wybierają ładowarki typu AC. Są one co prawda wolniejsze, ale ładowanie na tego typu stacjach jest atrakcyjne kosztowo. Do tego podawanie mniejszej ilości energii korzystniej wpływa na kondycję baterii samochodu.
– Naszym celem jest budowa takiej infrastruktury, która wpisuje się w potrzeby użytkowników pojazdów elektrycznych. Bacznie obserwujemy trendy, analizujemy dostępne dane i wsłuchujemy się w głosy samych kierowców po to, by móc sprostać oczekiwaniom naszych klientów zarówno dziś, jak i wtedy, kiedy czysty transport stanie się już normą – dodaje Marcin Styrna.
Poniżej 2 zł/kWh
Tauron zapewnia, że ma jeden z najtańszych cenników za usługę ładowania na polskim rynku. Za 1 kWh energii pobranej z urządzenia typu DC klient płaci 1,99 zł. Ta sama ilość energii na stacji AC jest o 0,4 zł tańsza.
Obecnie użytkownicy samochodów elektrycznych mają do dyspozycji 200 stacji ładowania Taurona zlokalizowanych w województwach: dolnośląskim, opolskim, śląskim i małopolskim.
Na obsługiwanym przez siebie obszarze Tauron oferuje użytkownikom aut elektrycznych i hybryd plug-in łącznie 369 punktów ładowania prądem AC i 66 stanowisk do ładowania szybkiego (DC).
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o