Wrocławska fabryka dostarczy baterie LFP dla Renault

Wrocławska fabryka dostarczy baterie LFP dla Renault
Bateria typu pouch. Fot. LG Energy Solution

Fabryka LG Energy Solution dostarczy litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP) baterie dla Ampere z Grupy Renault.

Podpisana umowa będzie obowiązywała przez pięć lat, począwszy od 2025 roku. Łączna pojemność baterii EV typu pouch wyprodukowanych dla  Ampere wyniesie około 39 GWh. Kontrakt obejmuje dostarczenie akumulatorów do 590 tys. pojazdów.

Baterie produkowane będą w największej fabryce koncernu w Europie, zlokalizowanej w podwrocławskich Biskupicach Podgórnych, w gminie Kobierzyce.

REKLAMA

Pracowaliśmy ręka w rękę z LG Energy Solution, aby stworzyć zintegrowany łańcuch wartości w Europie. Nasze długoterminowe relacje umożliwiły nam budowę tego unikalnego pod względem technologii i konkurencyjności rozwiązania – powiedział François Provost, Dyrektor ds. Zakupów, Partnerstw i Spraw Publicznych w Renault Group.

Lepsza cena i większe bezpieczeństwo

Dla LG jest to pierwsza duża umowa na dostawę baterii samochodowych typu LFP, w których produkcji do tej pory dominowali producenci spoza Korei.

W bateriach litowo-żelazowo-fosforanowych wykorzystuje się żelazo i fosforan, które są tańsze niż materiały stosowane w bateriach NCM (na nich wcześniej bazowała produkcja LG). Mają one także stabilną strukturę chemiczną. Wszystko to ma zapewniać konkurencyjność pod względem kosztów i bezpieczeństwa.

LG Energy Solution zwiększa konkurencyjność cenową poprzez zastosowanie rozwiązań CTP (Cell To Pack) w procesie produkcji. Technologia ta polega na eliminacji modułu, co umożliwia natychmiastową zamianę komórki na strukturę pudełkową. Brak modułu przekłada się na redukcję kosztów i masy oraz optymalizację wykorzystania przestrzeni. Te cechy sprawiają, że technologia  CTP jest uważana za pionierską technologię na rynku baterii EV.

REKLAMA

LG Energy Solution jest firmą, która jako pierwsza na świecie zastosowała technologię CPT w bateriach typu pouch. Dzięki temu baterie osiągają wyższą gęstość energii. Zapewnia to lepszą efektywność energetyczną dla pojazdów elektrycznych.

Koreański producent zwiększy bezpieczeństwo baterii poprzez poprawę wytrzymałości opakowania baterii i stosowanie sprawdzonej technologii zapobiegania przewodnictwu ciepła.

Szerokie portfolio baterii typu pouch

Dzięki najnowszej umowie LG Energy Solution poszerzy swoje portfolio produktowe w zakresie baterii typu pouch, obejmujące różne składy, takie jak NCA, NCM i LFP. Szerszy zakres produktów pomoże zaspokoić zróżnicowane potrzeby klientów koreańskiego koncernu. Baterie te są bowiem przeznaczone do pojazdów z wielu segmentów, od pojazdów w segmencie wejściowym, bardziej dostępnym cenowo, aż po te z segmentu premium. Baterie LFP to obecne także dominująca technologia jeśli chodzi o stacjonarne magazyny energii.

David Kim, CEO LG Energy Solution, podkreślił, że kontrakt z Renault ekspansję firmy w branży baterii LFP.

Rozpoczynając od rynku europejskiego, będziemy konsekwentnie zwiększać nasze dostawy baterii LFP dla motoryzacji. Ponadto będziemy kontynuować dostarczanie najlepszej na świecie wartości dla klienta poprzez naszą sprawdzoną jakość operacyjną i zróżnicowane portfolio produktów – powiedział David Kim.

redakcja@gramwzielone.pl

© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o