Elocity obsługuje coraz więcej stacji ładowania
Na koniec 2023 r. co trzecia ogólnodostępna stacja ładowania w Polsce była obsługiwana przez technologię Elocity. Niemal 35 tys. kierowców aut elektrycznych korzystało z firmowej aplikacji, która zintegrowała ponad 280 operatorów stacji ładowania. Aż 120 operatorów dołączyło do tego grona w ostatnim roku.
System Elocity obsługiwał pod koniec ubiegłego roku 1642 stacje ładowania (prawie 3000 punktów), w tym 911 stacji ogólnodostępnych, widocznych w aplikacji Elocity oraz 731 stacji prywatnych, widocznych tylko dla upoważnionych użytkowników (np. pracowników firm).
Rozwój infrastruktury ładowania
W stosunku do końca 2022 r. liczba ogólnodostępnych stacji Elocity wzrosła o 524, a stacji prywatnych – o 329. Podczas 240 tys. sesji ładowania Elocity dostarczyło klientom 4,1 GWh energii.
Jak podkreśla firma, intensywny rozwój infrastruktury ładowania dostępnej z poziomu firmowej aplikacji był zasługą m.in. aktywnych działań klientów firmy z segmentu partnerów sprzedających swoje usługi za pośrednictwem aplikacji Elocity. Należą do nich m.in. spółki Budimex Mobility i Interparking. Z kolei w segmencie White Label należą do nich Eleport, Noxo, Horyzont EV i PureCity.
W obszarze stacji prywatnych wśród klientów Elocity najwięcej jest firm z branży logistycznej, m.in. DPD, DHL i GLS. W zeszłym roku wzrosła także liczba kontraktów, dotyczących rozwiązań dla flot korporacyjnych. Na koniec 2023 r. w backend Elocity wyposażone były 544 stacje prywatne obsługujące floty.
W ubiegłym roku Elocity wprowadziło także autorskie rozwiązania dla flot, które poszukują kompleksowych rozwiązań z zakresu infrastruktury ładowania dla korporacyjnych samochodów elektrycznych. Wprowadzona usługa agenta rozliczeniowego pozwala do minimum ograniczyć konieczność działań administracyjnych związanych z rozliczaniem przez klientów korporacyjnych służbowych ładowań na przydomowych stacjach. Z modelu flotowego Elocity korzystają m.in. Shell i AstraZeneca.
Nowe kontrakty biznesowe
W 2023 r. firma podpisała ponad 200 kontraktów biznesowych, z czego sześć dotyczyło współpracy w modelu White Label, w ramach którego Elocity dostarczyło lub jeszcze tworzy dedykowane aplikacje. W tym gronie są m.in. spółki Elomoto i E-way 24, która intensywnie rozwija sieci DC.
Na szczególną uwagę zasługuje współpraca ze spółką Anwim, właścicielem marki MOYA. Jako partner technologiczny w zeszłym roku Elocity zrealizowało zaawansowany projekt technologiczny i zintegrowało własny systemu z już istniejącymi rozwiązaniami flotowymi klienta. W efekcie aplikacje MOYA firma i Super MOYA zostały rozszerzone o funkcjonalności dla użytkowników samochodów elektrycznych.
Rozwój technologii Elocity
W 2023 r. w aplikacji Elocity zarejestrowało się 19 tysięcy nowych użytkowników, co oznacza, że na koniec grudnia korzystało z niej niemal 35 tys. kierowców samochodów elektrycznych. Z myślą o nich w aplikacji wprowadzono wiele zmian i funkcjonalności, które ułatwiają korzystanie z elektryków. Dodano m.in. informację o dostępnej mocy stacji z poziomu mapy, intuicyjne zarządzanie procesem ładowania w profilu prywatnym i flotowym, widok postępu ładowania baterii na stacjach DC oraz informacje o średniej mocy ładowania na stacjach AC i DC.
Dzięki roamingowi ze stacjami Powerdot i Ekoen kierowcy mogą korzystać łącznie ze 129 szybkich stacji zlokalizowanych m.in. przy sklepach sieci Biedronka i hubach ładowania. Rozliczanie za korzystanie z usług obu sieci możliwe jest za pośrednictwem aplikacji Elocity.
Wdrożono także możliwość płatności za ładowanie za pomocą terminali. Kierowcy płacący za ładowanie w ten sposób mają dostęp do automatycznie generowanych faktur, raportów oraz innych narzędzi dostępnych wcześniej z poziomu aplikacji.
Elocity planuje rozwój kolejnych projektów we współpracy z partnerami, wzrost liczby stacji ładowania obsługiwanych przez system Elocity oraz dalszy rozwój technologii. W tym roku priorytetem będzie dalsze dostosowanie infrastruktury ładowania do wymogów unijnej regulacji AFIR, która zakłada, że do 2025 r. na głównych trasach Unii Europejskiej stacje ładowania o mocy minimum 400 kW mają być rozmieszczone co 60 km w obu kierunkach. W kolejnych dwóch latach moc stacji ma być zwiększona do przynajmniej 600 kW.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.