Nowy rok – nowy, uproszczony cennik ładowania w sieci GreenWay
Dostawca usług ładowania i operator największej publicznej sieci w Polsce od 1 stycznia uprościł cennik usług ładowania. Spółka pracuje także nad kolejnym udogodnieniem – wprowadzeniem płatności kartą płatniczą.
W miejsce dwóch stawek zależnych od mocy ładowarki na stacjach DC największy krajowy operator stacji ładowania, GreenWay Polska, wprowadził jedną, uśrednioną stawkę. Jej wysokość – różną zależnie od wybranego programu abonamentowego – ustalono w wyniku uśrednienia dotychczasowych stawek za ładowanie na stacjach o mocach powyżej i poniżej 100 kW.
Tańsze ładowanie na szybkich ładowarkach
Jak podaje operator, wprowadzona zmiana w praktyce oznacza, że ładowanie na tzw. szybkich ładowarkach DC o mocy 100 kW i większej jest teraz tańsze o 10-20 gr za kilowatogodzinę (w zależności od programu abonamentowego).
Jedna – niezależna od mocy – stawka za ładowanie na stacjach DC jest także odpowiedzią na problem „dzielenia mocy” w lokalizacjach, w których występują ograniczenia mocy przyłącza energetycznego obsługującego stację ładowania. W niektórych lokalizacjach kierowcy, którzy korzystali z szybkich i ultraszybkich ładowarek, musieli dzielić się dostępną mocą, jeśli ładowali auta w tym samym czasie. To skutkowało niejasnościami w późniejszych rozliczeniach.
Już teraz posiadamy w sieci więcej stacji ładowania DC o mocy powyżej 100 kW niż urządzeń o mocy poniżej tego progu. Aby uprościć cennik, wprowadzamy nową stawkę, która jest średnią cen obu grup – komentuje Grzegorz Sońta, dyrektor działu Mass Market. – Ładowanie na naszych najszybszych stacjach będzie więc tańsze i dotyczy to ponad połowy urządzeń DC, jakie są w naszej sieci. W przyszłości, w wyniku podnoszenia mocy obecnych stacji i instalowania nowych, ta proporcja będzie dla naszych klientów jeszcze korzystniejsza.
Ładowanie na stacjach AC bez zmian. Taniej poza planem
W nowym cenniku GreenWay Polska nie uległy zmianie ceny ładowania na stacjach AC, za które także dotychczas obowiązywała jednolita stawka w wysokości uzależnionej od planu abonamentowego.
Od 1 stycznia zmalały też stawki za ładowanie jednorazowe poza programami abonamentowymi.
Cennik 2024
GreenWay chce także wprowadzić możliwość płatności za usługę ładowania przy użyciu karty płatniczej. W tej chwili trwają testy, a wdrożenie tej funkcjonalności zaplanowano na pierwszy kwartał 2024 r.
Jak podkreśla Grzegorz Sońta, płatności kartą czy korzystniejsze stawki za ładowanie okazjonalne to kolejny krok w kierunku budowy dostępnej i otwartej sieci ładowania.
Obecnie w sieci GreenWay znajduje się ponad 1600 publicznych punktów ładowania, z czego 1180 w Polsce. Są to w przeważającej większości szybkie punkty ładowania o mocy powyżej 100 kW.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.
Jak za darmo
„Dziadowska” firma, w której trzeba płacić abonament miesięczny za możliwość tańszego tankowania. Stawki wołają o pomstę do nieba. Przykład: 3,25 zł/kwh razy 20 kwh/100 km daje kwotę 65 zł za przejechanie 100 km to równe 10,64 l benzyny na 100km. Płatność kartą płatniczą uważam za świetny pomysł.
Na waszym portalu jest zawsze b dużo ciekawych artykułów ale w tym wypadku proszę o żetelnoś
Mam auto elektryczne i często korzystam z ładowarek gw
Zmiana cennnika jest żeby ukryć nazwijmy to po imieniu oszustwo
Ładowarka 160 kw daje 50 a płaciło się jak za szybką
Nowy cennik powoduje że nie możemy się dopiepszyć
Proszę wytkniecie im to
Tyle, że te 140 lub 200 ładują 50-70kwh, cały czas tocze wojny o to, tak wyglądają realia.
Wiem bo korzystam, płace i płacze 🙂
Śmiechu warta zmiana, na tych warunkach nie wrócę do GW.