Ogromne zamówienie na bateryjne autobusy Solarisa
Mediolański przewoźnik, który do końca 2030 r. chce zrezygnować z autobusów z silnikami Diesla, zastępując je pojazdami z napędem bezemisyjnym, zamówił kolejne autobusy elektryczne Solarisa.
Włoski przewoźnik ATM Milano zamówił aż 105 przegubowych bezemisyjnych autobusów Solaris Urbino 18 electric. Tamtejszy przewoźnik zamierza do 2030 r. usunąć ze swojej floty wszystkie autobusy z napędem konwencjonalnym.
To kolejne zamówienie na elektryczne Solarisy, które napłynęło z Mediolanu. ATM Milano jest jednym z największych odbiorców bezemisyjnych pojazdów marki Solaris. Współpraca Solarisa i ATM Milano trwa już od 2014 r. Od tego czasu przewoźnik zamówił u producenta łącznie niemal 500 pojazdów. Od 2018 r. producent z Bolechowa pod Poznaniem dostarcza do Mediolanu wyłącznie pojazdy z napędem bezemisyjnym.
– Autobusy elektryczne Solaris są już stałym elementem pejzażu europejskich miast, każdego dnia wypełniając swoją misję bezemisyjnej mobilności. Przykład Mediolanu, który tak dynamicznie inwestuje w zrównoważony transport, jest imponujący. Cieszę się, że jesteśmy partnerem miasta w tej zmianie – powiedział Javier Iriarte, prezes Solaris Bus & Coach.
Plug-in albo pantograf
Przegubowy elektryczny model Solaris Urbino 18 electric będzie wyposażony w baterie o pojemności 700 kWh. Tak jak dostarczone już wcześniej do Mediolanu autobusy elektryczne wielkopolskiego producenta, tak i nowo zamówione modele będzie można naładować zarówno przez wtyczkę plug-in, jak i pantograf.
Dzięki zoptymalizowanemu wykorzystaniu infrastruktury miejskiej autobusy będą regularnie korzystały z ładowarek na trasie przejazdu, co zapewni im praktycznie nieograniczony całodzienny zasięg.
Dostawy 105 przegubowych elektrycznych Solarisów rozpoczną się w połowie 2025 r.
Autobusy Solarisa we Włoszech
Marka Solaris umacnia swą pozycję na rynku włoskim, szczególnie w obszarze pojazdów bateryjnych i wodorowych. W tym roku producent podpisał kontrakty mi.in. na dostawy elektrycznych Urbino do Cagliari i autobusów wodorowych do Wenecji. Solaris zrealizuje także największe dotychczas europejskie zamówienie na autobusy wodorowe i wyprodukuje aż 130 pojazdów napędzanych wodorem dla Bolonii.
Katarzyna Poprawska-Borowiec
katarzyna.borowiec@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.