REKLAMA
 
REKLAMA

Klienci Polomarketu naładują elektryki przy sklepie

Klienci Polomarketu naładują elektryki przy sklepie
fot. Polomarket

Przy sklepach sieci Polomarket pojawią się stacje ładowania samochodów elektrycznych (EV). Model biznesowy wybranego operatora stacji pozwala na ulokowanie ich także w miejscach o mniejszym natężeniu ruchu EV.

Polomarket nawiązał współpracę z ChargeEuropa, europejskim operatorem sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Zakłada ona zainstalowanie stacji zasilania w pierwszych 30 lokalizacjach w Polsce. W całym kraju Grupa Polomarket ma 280 placówek.

Jak podaje ChargeEuropa, misją spółki jest wypełnienie luki między sektorem handlu a czystym transportem. Współpraca z Polomarketem ma być kolejnym kamieniem milowym w jej realizacji.

REKLAMA

Ładowarki znajdą się przy sklepach Polomarket w następujących lokalizacjach: Szarzewo, Aleksandrów Kujawski, Bydgoszcz (ulice Nad Torem i Zagłoby), Dziwnów, Ełk, Gdańsk (ulice Kadmowa i Spacerowa), Grudziądz, Janikowo, Kętrzyn, Kołobrzeg, Kosakowo, Koszalin (ulice Bukowa i Żytnia), Łeba, Mielno, Niemcz, Osielsko, Pruszcz Gdański, Reda, Reszel, Rewal, Sępolno, Solec Kujawski,  Stegna, Świnoujście, Szczecin, Tuchola, Ustronie, Władysławowo.

Darmowe ładowarki z wyświetlaczem

ChargeEuropa zaznacza, że przyjęty model biznesowy – stacji ładowania wyposażonych w cyfrową reklamę zewnętrzną  (DOOH/EV) – umożliwia lokalizowanie stacji także w miejscach o mniejszej intensywności wykorzystania pojazdów elektrycznych.

Dzięki ekranom, które wbudowaliśmy w nasze stacje, jesteśmy w stanie rozwijać naszą sieć również w lokalizacjach, w których nie ma jeszcze znaczącej obecności pojazdów elektrycznych. Nasz model biznesowy pozwala nam instalować ładowarki w miejscach, w których inni operatorzy po prostu nie mogą tego zrobić, jeśli ich jedyne źródło przychodów opiera się o wskaźnik adopcji pojazdów elektrycznych – wyjaśnia Mikołaj Moszyński, Business Development Manager w ChargeEuropa.

Firma wykorzystuje 65-calowe ekrany dotykowe, które mogą być dla Polomarketu dodatkowym nośnikiem informacji dla klientów.

REKLAMA

– Nasza sieć stacji ładowania aut elektrycznych z cyfrową reklamą zewnętrzną  (DOOH/EV)  generuje dodatkowe przychody dla sklepów spożywczych, ale przede wszystkim zapewnia dostęp do łatwego i czystego ładowania pojazdów elektrycznych w miejscach, w których ludzie już spędzają czas, realizując zakupy – mówi Matt Tymowski, CEO ChargeEuropa.

ChargeEuropa w Polsce

Swoją pilotażową sieć darmowego ładowania elektryków w Polsce ChargeEuropa uruchomiła w połowie ubiegłego roku. Zapewniała wówczas, że ma już zabezpieczone ponad 1000 lokalizacji na kolejne dwa lata.

Firma nawiązała współpracę z właścicielami centrów handlowych, do których należą francuska sieć Klepierre oraz Transgourmet – właściciel sieci Selgros Cash&Carry. Staje ładowania ChargeEuropa mają się pojawić na parkingach przy wszystkich 19 halach Selgrosa w Polsce. Przy jednej – w Piasecznie – już działa w ramach programu pilotażowego.

Ładowarki przy Biedronkach

Także sieć sklepów Biedronka zdecydowała się na instalację szybkich ładowarek przy swoich obiektach. Do przyszłego roku stacje mają się pojawić w 600 lokalizacjach zarówno wielkich miastach, jak i małych miejscowościach. Ma to być największy w Polsce ogólnodostępny system ładowania EV i aut hybrydowych prądem stałym DC.

Zadanie instalacji i obsługi stacji ładowania Biedronka powierzyła firmie Powerdot.

redakcja@gramwzielone.pl

© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.

REKLAMA
Komentarze

Brak komentarzy
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA