Chińskie elektryki w Białymstoku
Na ulice Białegostoku wjechała partia 20 nowych, zeroemisyjnych autobusów. Białostocka Komunikacja Miejska będzie obsługiwana przez elektryczne chińskie Yutongi.
12-metrowe autobusy Yutong E12 będą pierwszymi elektrykami w taborze Białegostoku. Dostarczyła je firma Busnex Poland. Zeroemisyjne autobusy mają niskopodłogową konstrukcję dostosowaną do potrzeb osób z niepełnosprawnościami i o ograniczonej mobilności. Pojazdy wyposażono w bezkobaltowe baterie o wysokiej sprawności, które na jednym ładowaniu przy wsparciu systemu odzyskiwania energii zapewniają zasięg 350-400 km. Nad bezpieczeństwem baterii czuwają najnowsze technologie, gwarantując im całodobowy monitoring i wielostopniową ochronę.
Autobusy są wyposażone m.in. w system monitoringu (360 st.), system wczesnego ostrzegania kierowcy o zagrożeniach na drodze oraz automatyczną klimatyzację.
Kierowcy i pracownicy techniczni przeszli już szkolenia z obsługi elektrobusów oraz infrastruktury ładowania. W trzech zajezdniach działa 20 stacji ładowania zajezdniowego i trzy stacje ładowania warsztatowego. W ramach działań miasta na rzecz zrównoważonego i zeroemisyjnego transportu zaplanowano także stworzenie węzła komunikacyjnego i infrastruktury dla transportu publicznego.
Inwestycja uzyskała dofinansowanie w wysokości ponad 135 mln zł z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
Chiński producent
Yutong Bus podaje, że jest największym globalnym dostawcą autobusów z 15-proc. udziałem w światowym rynku. Firma dostarcza autobusy elektryczne, hybrydowe, wodorowe i zasilane paliwem tradycyjnym do wielu miast na wszystkich kontynentach, w tym także w Europie. W 2022 r. producent zakontraktował prawie 12 tys. pojazdów zero- i niskoemisyjnych, a łącznie dostarczył ponad 170 tys. autobusów.
Zakłady badawczo-rozwojowe i produkcyjne Yutong Bus zajmują powierzchnię 1,12 mln m2. W czterech zakładach każdego dnia powstaje nawet kilkaset autobusów, co w skali roku daje dziesiątki tysięcy pojazdów.
Autobusy Yutong dostarczyła do Białegostoku firma Busnex Poland – oficjalny przedstawiciel Yutong Bus, który przez trzy lata zakontraktował i dostarczył do siedmiu województw już prawie 100 autobusów elektrycznych.
Elektryki w polskich miastach
Elektryczne chińskie Yutongi jeżdżą także w innych miastach Polski. Przykładem jest Łomża, która kupiła elektryczne autobusy z dotacji pozyskanej z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. Na zakup kolejnych autobusów na prąd miasto pozyskało kolejną dotację. Łomża planuje zakup łącznie 12 elektrycznych autobusów dzięki dofinansowaniu z RPO Województwa Podlaskiego oraz programu Zielony Transport Publiczny. W ograniczeniu kosztów energii elektrycznej potrzebnej do zasilenia elektrycznego taboru pomogą instalacje fotowoltaiczne, które samorząd rozwija na potrzeby transportu publicznego.
Busnex Poland dostarczył także dziewięć elektrycznych autobusów miejskich do Polkowic.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.
I to jest dramat. Trzeba naszych wspierać a nie chińskich komunistów. Polacy bardzo dobry sprzęt produkują i taki trzeba kupować.
Kupowanie chińszczyzna to wspieranie komunistów i Putina oraz zdrada Polski i Europy.
https://babylonianempire.wordpress.com/2023/10/07/nie-wsiadajcie-do-tych-trumien/’