Rusza masowa instalacja stacji ładowania przy sklepach w całej Polsce
To będzie największa sieć szybkich ładowarek w naszym kraju. Do przyszłego roku stacje pojawią się w 600 lokalizacjach.
Według informacji Biedronki firma rozpoczęła budowę największego w Polsce ogólnodostępnego systemu ładowania aut elektrycznych (EV) i hybrydowych prądem stałym DC. Obecna infrastruktura ładowarek o mocy przekraczającej 100 kW ma się powiększyć trzykrotnie.
Punkty zasilania pojawią się na parkingach zarówno w wielkich miastach, jak i w małych miasteczkach.
Za instalacje i obsługę stacji ładowania odpowiada firma Powerdot.
Ładowanie w pół godziny
Każda stacja dostępna przy wybranych sklepach Biedronki będzie oferować moc 120 kW. W praktyce ma to oznaczać możliwość naładowania EV wyposażonego w baterię o pojemności 50 kWh w czasie około 20–30 minut ilością energii pozwalającą na przejechanie około 200 km.
Do końca przyszłego roku stacje ładowania pojawią się w 600 lokalizacjach w Polsce przy sklepach Biedronki. Każde urządzenie umożliwi jednoczesne ładowanie do trzech aut. Łącznie powstanie więc 1800 punktów ładowania. Ich operatorem będzie Powerdot.
Pierwsze stacje Biedronka uruchomiła wczoraj (11 lipca) w Warszawie, przy ul. Sytej i Pałacowej. W tym roku planuje zainstalowanie jeszcze co najmniej 150 ładowarek.
Sieć ładowarek przy Biedronkach będzie rozmieszczona w całym kraju w taki sposób, aby poruszanie się pojazdów elektrycznych po polskich drogach było możliwe, tylko korzystając z sieci ładowania aut przy Biedronkach w całym kraju. To kolejne pole, na którym Biedronka jest pionierem w Polsce, rewolucjonizując ogólnopolską sieć ładowania elektryków. Dzięki naszej skali i obecności w każdym zakątku Polski zaświecimy kolejne jasne punkty na polskiej mapie elektromobilności, już nie tylko w wielkich miastach – mówi Paweł Stolecki, członek zarządu i dyrektor operacyjny sieci Biedronka.
Bez logowania
Stacje mają być wyposażone w trzy złącza: CCS, ChaDemo i Type 2. To pozwoli naładować prawie każdego elektryka, a także hybrydę typu plug-in.
Jak zapewnia Biedronka, korzystanie z urządzeń zlokalizowanych przy sklepach nie będzie wymagało zakładania konta, używania aplikacji ani opłacania jakiegokolwiek abonamentu. Płacić będzie można kartą bankową, kodem QR bez rejestracji oraz kartą RFiD w ramach roamingu (to ma pozwolić na obsłużenie także abonentów innych dostawców usługi ładowania).
Właścicielem i operatorem stacji jest firma Powerdot. Będzie ona je obsługiwać także od strony sprzedaży energii, pobierania płatności i oprogramowania.
Celem projektu jest udostępnienie infrastruktury do ładowania dla każdego, tj. mieszkańców zarówno małych, jak i dużych miejscowości, a także wypełnienie rynkowej niszy, jaką jest niedobór ładowarek o dużej mocy, powyżej 100 kW. Projekt wpisuje się w ideę „destination charging”, tj. ładowania samochodu przy okazji wykonywania codziennych obowiązków – wyjaśnia Grigoriy Grigoriev, dyrektor generalny Powerdot w Polsce.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.
Dobrze robią
W końcu pomyśleli, a można było już dawno to zrobić. Tylko jest jeden problem czy jakiś „bałwan” nie zaparkuje na stanowisku do ładowania auta.