Ta ładowarka polskich inżynierów może spopularyzować e-ciężarówki
Nową technologię do ładowania pojazdów ciężkich opracowała firma ABB. Za jej rozwój i wdrożenie produktu odpowiada zespół inżynierów i naukowców z Korporacyjnego Centrum Technologicznego ABB w Krakowie.
Opracowana przez ABB technologia do ładowania pojazdów ciężkich ma nazwę HVC360 i udostępnia maksymalną moc zasilania 360 kW. Może być ciekawą propozycją dla właścicieli flot, np. ciężarówek czy autobusów. Oferowaną przez urządzenie moc można bowiem rozdzielić na nawet cztery punkty ładowania znajdujące się w odległości do 100 metrów od szafy zasilającej.
– W HVC360 zamknięto maksimum mocy na małej przestrzeni. Rozwiązanie pozwoli na szybkie doładowanie baterii we wszystkich standardach, a w ciągu godziny na pełne naładowanie baterii o pojemności 360 kWh – wylicza Krzysztof Marat, dyrektor ds. rozwoju rynku elektromobilności w ABB w Polsce. – Z perspektywy operatora to sprawniejsza logistyka i szybszy, bardziej niezawodny transport publiczny.
Przedstawiciel ABB podkreśla polski wkład w stworzenie produktu. Inżynierowie i naukowcy z Korporacyjnego Centrum Technologicznego ABB w Krakowie zaangażowani byli m.in. w prace inżynieryjne, dostosowanie oprogramowania, integrację technologii z innymi produktami, testowanie i weryfikację rozwiązań, a także pilotażowe wdrożenia. Współpracowali z zespołami ABB E-mobility z innych krajów.
Zalety HVC360
Jak podaje ABB, urządzenie HVC360 zajmuje 50 proc. mniej miejsca niż stacje starszej generacji, wymaga też mniej okablowania AC. Jego zaletą jest funkcja dynamicznego ładowania, która umożliwi racjonalne rozdzielenie mocy do poszczególnych stacji w zależności od liczby pojazdów lub ich parametrów.
Spółka podkreśla łatwą adaptację urządzenia do zmieniających się wymagań i uwarunkowań, a także usługi wsparcia, które zwiększają funkcjonalność rozwiązania. HVC360 będzie mogło korzystać z oprogramowania m.in. do zdalnego monitoringu, zarządzania energią i szybkiej instalacji.
– To prawdziwie globalne rozwiązane, elastyczne i zgodne ze specyfikacjami wielu producentów OEM. Elektryfikacja pojazdów ciężkich przyspiesza. Cieszymy się, że możemy pomóc przedsiębiorstwom w zmniejszaniu emisji i kosztów eksploatacji, odpowiadając na ich szybko zmieniające się potrzeby – mówi Chris Nordh, dyrektor ds. flot i tranzytu w biznesie ABB E-mobility.
HVC360 będzie dostępne na rynkach europejskich oraz w Stanach Zjednoczonych i w Kanadzie we wrześniu 2023 roku.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.
A co z tego ma Polska? NIC! POlski podatnik zapłacił za wykształcenie polskich inżynierów, którzy pracują za pół stawki dla Szwabii, kótra już dzieli zyski.
Jaki standart wtyczki ?