Największe zamówienie na wodorowe autobusy Solarisa

Niemiecki przewoźnik zamówił 52 wodorowe autobusy firmy Solaris. To największe jak dotąd jednorazowe zamówienie na pojazdy tej marki napędzane wodorowym ogniwem paliwowym.
Wodorowe Solarisy pojadą do niemieckiego powiatu Rostock, w landzie Meklemburgia-Pomorze Przednie. Tamtejszy przewoźnik Rebus Regionalbus Rostock, z siedzibą w Güstrow, zamówił 52 autobusy Solaris Urbino hydrogen, w tym pięć przegubowych. Kontrakt ma zostać zrealizowany do końca 2024 roku.
Władze regionu zapowiadają, że w najbliższych latach transport publiczny w powiecie Rostock będzie bazował na pojazdach wodorowych.
Nowoczesne zestawy ogniw paliwowych
Solaris dostarczy dla Rebus Regionalbus Rostock łącznie 52 autobusy wodorowe, z czego 47 sztuk to pojazdy 12-metrowe, a pięć pojazdów to modele w wersji przegubowej.
Jak podaje producent, w obu zamówionych modelach autobusów zostaną zamontowane ultranowoczesne zestawy ogniw paliwowych. W wersji 12-metrowej będą one miały moc 70 kW, natomiast w wersji przegubowej będzie to 100 kW.
Komponenty systemu wodorowego mają mieć najwyższe dostępne na rynku systemy zabezpieczeń. Solarisy wyposażone będą w baterie trakcyjne Solaris High Power, mają wspomagać ogniwo paliwowe w chwilach największego zapotrzebowania na energię elektryczną. Jednostką napędową pojazdów będzie elektryczny silnik centralny o mocy (odpowiednio) 160 i 240 kW. Zamówione Urbino hydrogen będą ogrzewane za pomocą pompy ciepła.
Stacje tankowania wodoru do kompletu
Wraz z nowymi autobusami na terenie dwóch zajezdni w miejscowościach Güstrow i Bad Doberan zostaną zbudowane także dwie stacje tankowania wodoru.
Solaris dysponuje najszerszą ofertą pojazdów bezemisyjnych wśród wszystkich producentów w Europie. To w połączeniu z naszym wieloletnim doświadczeniem stanowi duże wsparcie dla naszych klientów w procesie przechodzenia na bezemisyjny transport publiczny. Wierzymy, że przyszłością tej transformacji jest synergia różnych technologii. W tym konkretnym przypadku to wodór okazał się najlepszym możliwym rozwiązaniem – skomentował kontrakt Javier Iriarte, prezes Solaris Bus & Coach.
Solaris jest jednym z europejskich liderów w zakresie rozwiązań e-mobility. Coraz istotnym elementem bezemisyjnego portfolio producenta są pojazdy wodorowe. Dotychczas Solaris dostarczył już ponad 100 sztuk wodorowych Urbino – do operatorów transportu z Włoch, Niemiec, Holandii, Szwecji i Polski. Kolejne 100 jest w toku produkcji.
Przegubowa wersja pojazdu wodorowego, która znalazła się w zamówieniu Regionalbus Rostock, to najnowszy model w ofercie Solarisa. Urbino 18 hydrogen miał premierę we wrześniu 2022 roku.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.
Szkoda że już dawno nie jest Polski