Budimex wprowadza nową markę stacji ładowania elektryków
Podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu, które odbędzie się w przyszłym tygodniu, Grupa Budimex zaprezentuje swoją nową spółkę celową – Budimex Mobility. Pokaże też, jak będą wyglądały i co zaoferują stacje ładowania, które spółka uruchomi pod nową marką.
Przedstawiciele firm Budimex i Elocity będą wspólnie odpowiadać na pytania dotyczące transportu zeroemisyjnego podczas zbliżającego się Forum Ekonomicznego (6–8 września). Spółki kilka miesięcy temu nawiązały współpracę w celu dostarczania nowych punktów ładowania samochodów elektrycznych w miejscach publicznych w Polsce.
– Elektromobilność to naturalny kierunek naszego rozwoju po pierwszych inwestycjach w farmy wiatrowe na lądzie. Analizujemy od dłuższego czasu, w jakim kierunku rozwija się ta branża. Uznaliśmy, że teraz jest najlepszy moment, aby powołać dedykowaną spółkę, która będzie rozwijać w naszej grupie obszary związane z elektromobilnością – powiedział Jakub Długoszek, dyrektor Oddziału Północ, Dywizja Budownictwa Infrastrukturalnego Budimex SA.
Spółka Budimex Mobility ma być zaprezentowana przy okazji Forum Ekonomicznego w Karpaczu, podczas wspólnego wystąpienia z Elocity.
– Szukając partnera, przeanalizowaliśmy oferty wiodących dostawców oprogramowania do zarządzania infrastrukturą stacji ładowania samochodów elektrycznych i to właśnie model biznesowy Elocity uznaliśmy za najbardziej odpowiadający naszym potrzebom – wyjaśniał Długoszek – To polska spółka, z dużym potencjałem i pozytywnym feedbackiem u dostawców sprzętu, jest idealnym partnerem dla naszej grupy.
Ponad 100 punktów ładowania
Budimex prowadzi rozmowy z kilkudziesięcioma samorządami, deweloperami i inwestorami. Chce w ciągu 24 miesięcy stworzyć ponad 100 punktów ładowania pojazdów elektrycznych. Oferta spółki obejmuje instalację gotowych stacji zasilania oraz ich serwis i zarządzanie systemem. Partnerzy jedynie udostępniają powierzchnię.
Na kluczowe znaczenie lokalizacji stacji ładowania wskazuje Agnieszka Nocuń, CFO Elocity. – Ma ona bezpośrednie przełożenie na trzy czynniki decydujące o opłacalności inwestycji: poziom obłożenia stacji, wartość nakładów inwestycyjnych, które trzeba ponieść na starcie, oraz dobór typu stacji – mówi.
– Dopiero zestawiając ze sobą te parametry, jesteśmy w stanie oszacować wskaźniki rentowności danej inwestycji – podkreśla ekspertka.
Umowa podpisana z Elocity zakłada nabycie przez Budimex licencji na system Elocity dla własnych stacji zasilania oraz świadczenie usług ładowania dla odbiorców indywidualnych.
Ogólnodostępne stacje będą uwzględnione w aplikacji Elocity, w której znajduje się już ponad 280 punktów. Zgodnie z założeniami spółki pierwsze stacje ładowania Budimex Mobility powinny pojawić się w aplikacji Elocity do końca tego roku.
Barbara Blaczkowska
barbara.blaczkowska@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.