DPD Polska i Elocity uruchomiły hub ładowania dla pojazdów elektrycznych
DPD Polska wspólnie ze spółką Elocity uruchomiły pionierski hub ładowania dla floty pojazdów elektrycznych. Instalacja składa się z 25 stacji DC oraz AC. Infrastruktura została wyposażona w system dynamicznego zarządzania mocą, umożliwiający optymalne wykorzystanie stacji z uwzględnieniem zmiennej dostępności mocy w obiekcie.
DPD Polska wspólnie z Elocity uruchomiły unikatową w skali kraju inwestycję, zlokalizowaną przy jednym z warszawskich oddziałów. Jest to tzw. hub ładowania, składający się z 25 stacji DC oraz AC.
– Realizacja projektu w takim wymiarze to pionierskie wdrożenie na rynku. Zastosowany przez Elocity system priorytetyzuje ładowania według zaprogramowanych scenariuszy, ułatwiając dostosowanie mocy i dostępności poszczególnych stacji w zależności od aktualnych potrzeb – wyjaśnia Michał Baranowski, CEO Elocity.
– W ramach kompleksowej obsługi DPD Polska dostarczyliśmy nie tylko oprogramowanie, ale także projekty instalacji, montaż stacji, a do tego cały system zarządzania. To daje nam pewność, że wszystko będzie działać płynnie i zgodnie z potrzebami klienta – dodaje Baranowski.
Nowa inwestycja to znak, że wiodące firmy z branży logistycznej zaczęły częściej zerkać w stronę transportu zeroemisyjnego i dostawców oprogramowania stacji ładowania.
Świadoma decyzja
To kolejna już wspólna inwestycja DPD Polska i Elocity. Od początku 2021 roku firmy współpracują w zakresie budowy infrastruktury stacji ładowania oraz dostarczania systemu zarządzania stacjami. W tym czasie dostarczono i zainstalowano ponad 100 stacji ładowania. W ramach projektu liczba tych stacji wzrosła o kolejne 25 sztuk, dając w sumie ponad 200 portów.
Michał Baranowski podkreśla, że świadomi partnerzy Elocity z branży logistycznej i spedycyjnej decydują się na własne floty zeroemisyjnych pojazdów, a następnie zapewnienie im stacji ładowania już nie tylko z przyczyn ekonomicznych.
– Dziś auta elektryczne to sposób na uniezależnienie się od kryzysu paliw kopalnych, ale też zabezpieczenie ciągłości działania firm i ich autonomiczne funkcjonowanie – zaznacza CEO Elocity.
DPD stawia na elektryki
Grupa kapitałowa DPD Polska sukcesywnie zwiększa liczbę samochodów elektrycznych w swojej flocie. – We flocie DPD Polska jeździ w tej chwili 120 aut elektrycznych i mamy nadzieję, że do końca roku – mimo trudności na rynku motoryzacyjnym – uda nam się podwoić tę liczbę – zwraca uwagę Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.
Grupa DPD jest partnerem programu ONZ #WorldsToDoList na rzecz Globalnych Celów Zrównoważonego Rozwoju i we wszystkich krajach, również w Polsce, dąży do rozbudowy floty samochodów zeroemisyjnych.
– Wprowadzamy elementy zrównoważonego rozwoju do każdej sfery naszej działalności: poza kurierką i stacjami do ładowania e-busów decentralizujemy procesy logistyczne, co obniża emisję, konsolidujemy przesyłki do samodzielnego odbioru w punkcie, kupujemy certyfikowaną zieloną energię i stawiamy własne instalacje fotowoltaiczne, a nowe obiekty budujemy w zielonym standardzie. Nasz sklep z materiałami opakowaniowymi zawiera coraz więcej produktów biodegradowalnych lub wykonanych z odzyskanych surowców – podkreśla Rafał Nawłoka.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.