Ponad 1,6 tys. wniosków o dopłaty w Moim Elektryku
Po ponad pół roku od uruchomienia programu dofinansowania na zakup lub leasing samochodów elektrycznych NFOŚiGW przyjął już ponad 1,6, tys. wniosków o dopłaty.
Realizowany przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej program Mój Elektryk jest adresowany do osób fizycznych chcących otrzymać dotację do zakupu osobowego samochodu elektrycznego. Kwota dopłaty sięga w tym naborze 18 750 zł, a w przypadku rodzin wielodzietnych – posiadaczy Karty Dużej Rodziny – nawet 27 000 zł.
Program daje możliwość otrzymania z NFOŚiGW dotacji do zakupu fabrycznie nowych pojazdów zeroemisyjnych kategorii M1, których koszt nabycia nie przekracza 225 000 zł, przy czym limit cenowy nie dotyczy posiadaczy KDR.
W naborze prowadzonym od połowy lipca ubiegłego roku do 2 lutego NFOŚIGW zarejestrował w Generatorze Wniosków o Dofinansowanie 1659 wniosków o dopłatę. W tym 784 wnioski miały status przyjętych, a kolejnych 875 wniosków posiadało status „roboczy”, co oznaczało, że były przygotowywane do złożenia.
Budżet naboru dla osób fizycznych wynosi do 100 mln zł, natomiast alokacja w całym programie Mój Elektryk, którego wdrożenie zaplanowano na lata 2021-2026, wynosi obecnie 500 mln zł – 400 mln zł jest przeznaczone na dopłaty do leasingu elektryków.
Ponad 9 mln zł na leasing
Program Mój Elektryk w części leasingowej jest realizowany przez NFOŚiGW we współpracy z Bankiem Ochrony Środowiska, który z kolei współpracuje z firmami leasingowymi.
Z BOŚ współpracuje już dziesięć firm leasingowych. Ofertę leasingu samochodów elektrycznych z dopłatą z Mojego Elektryka wdrożyły już BNP Paribas Leasing Services, MAN Leasing, FL Santander Leasing, Santander Consumer Multirent, PKO Leasing, Prime Car Management S.A. (Masterlease), PSA Finance Polska, Arval Service Lease Polska, Volkswagen Financial Services oraz LeasePlan Fleet Management.
Zgodnie z zasadami programu BOŚ udziela dopłat do leasingu zeroemisyjnych pojazdów osobowych do przewozu maksymalnie 8 osób oraz pojazdów dostawczych z masą do 3,5 tony (kategorii M1, N1 oraz L1e-L7e).
Wysokość dopłaty do leasingu jest uzależniona od kategorii leasingobiorcy i typu pojazdu. W przypadku osobowych elektryków firmowych przewidziano dotację w wysokości 18 750 zł lub nawet 27 000 zł, jeśli deklarowany roczny przebieg pojazdu wyniesie co najmniej 15 tys. km. W przypadku samochodów dostawczych dotacja jest jeszcze wyższa. W zależności od przebiegu rocznego wynosi do 50 tys. zł lub 70 tys. zł, pozwalając pokryć maksymalnie do 30 proc. kosztów kwalifikowanych.
Do początku lutego NFOŚiGW przekazał na dofinansowanie do leasingu samochodów elektrycznych ponad 9,21 mln zł. Ta kwota ma wystarczyć na dopłaty do leasingu ponad 200 pojazdów.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.