BOŚ szuka firm leasingowych do programu Mój Elektryk

BOŚ szuka firm leasingowych do programu Mój Elektryk
Energa

Bank Ochrony Środowiska wczoraj ogłosił nabór dla firm leasingowych zainteresowanych współpracą przy realizacji dopłat do leasingu samochodów elektrycznych w programie Mój Elektryk.

W programie Mój Elektryk BOŚ będzie udzielał firmom i instytucjom dopłaty do kosztów leasingu fabrycznie nowych pojazdów osobowych i dostawczych z napędem elektrycznym. 

Bank prowadzi nabór dla firm leasingowych od 30 września w trybie ciągłym. Wnioski oceniane będą zgodnie z zasadami i kryteriami określonymi przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Wszystkie firmy leasingowe spełniające kryteria będą mogły podpisać umowę współpracy z BOŚ, a ich klienci – otrzymać dopłaty.

REKLAMA

NFOŚiGW udostępni BOŚ w pierwszym etapie 20 mln zł na dopłaty do leasingu pojazdów zeroemisyjnych. Zgodnie z warunkami umowy ta kwota może zostać zwiększona. Ma to być uzależnione od efektywności współpracy BOŚ z firmami leasingowymi.

Zgodnie z warunkami programu BOŚ powinien podpisać umowy o współpracy z każdą firmą leasingową, która chce oferować przedsiębiorcom leasing pojazdów zeroemisyjnych z dopłatami określonymi w programie Mój Elektryk.

Banki mają udzielać firmom i instytucjom dofinansowania w formie bezzwrotnej dotacji na fabrycznie nowe samochody zeroemisyjne kategorii M1, N1 oraz L1e- L7e. 

REKLAMA

Przedsiębiorcy będą składać w firmie leasingowej wnioski o leasing oraz dodatkowo wnioski o dotację. Zweryfikowany pozytywnie wniosek firma leasingowa przekaże do banku, a ten w imieniu NFOŚiGW w ciągu maksymalnie 20 dni podejmie decyzję o udzieleniu dopłaty.

W programie Mój elektryk od 12 lipca w NFOŚiGW trwa nabór wniosków od osób fizycznych chcących otrzymać dotację do zakupu osobowego samochodu elektrycznego. Kwota dopłaty sięga w tym naborze 18 750 zł, a w przypadku rodzin wielodzietnych – posiadaczy Karty Dużej Rodziny – nawet 27 000 zł.

Program daje możliwość otrzymania z NFOŚiGW dotacji do zakupu fabrycznie nowych pojazdów zeroemisyjnych kategorii M1, których koszt nabycia nie przekracza 225 000 zł, przy czym limit cenowy nie dotyczy posiadaczy KDR. Budżet naboru dla osób fizycznych wynosi do 100 mln zł.

Budżet programu Mój Elektryk, którego wdrożenie zaplanowano na lata 2021-2026, wynosi obecnie 500 mln zł, w tym aż 400 mln zł jest przeznaczone na dopłaty do leasingu.

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.