Domowe stacje ładowania Volkswagena od 2099 zł

Domowe stacje ładowania Volkswagena od 2099 zł
Volkswagen

Volkswagen zaoferuje klientom, którzy kupią jego samochody elektryczne lub hybrydowe, stacje umożliwiające ładowanie z mocą 7,4 kW lub 11 kWw zależności od rodzaju posiadanego przyłącza. Właściciele elektrycznych VW w naszym kraju będą mogli je naładować zieloną energią, którą dostarczy Polenergia.

Volkswagen przyspiesza ofensywę w dziedzinie samochodów elektrycznych. Sprzedaż tego rodzaju aut w grupie VW ma do 2030 roku wzrosnąć w Europie do ponad 70 procent, a w Chinach i USA do ponad 50 procent. Tylko w tym roku Volkswagen zamierza dostarczyć klientom około 300 tys. samochodów skonstruowanych na nowej platformie MEB. Do tego należy doliczyć około 150 tys. aut hybrydowych.

Oferta niemieckiego koncernu nie ograniczy się tylko do oferowania aut elektrycznych. Za pośrednictwem należącej do Volkswagena firmy Elli, która zajmuje się sprzedażą infrastruktury do ładowania aut elektrycznych, marka prowadzi sprzedaż wallboxów ID. Charger. Urządzenie umożliwi ładowanie samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in.

REKLAMA

Wallbox ID. Charger jest oferowany w trzech wersjach, które różnią się zakresem funkcji cyfrowych – ID. Charger, ID. Charger Connect i ID. Charger Pro. 

ID. Charger umożliwia ładowanie akumulatora samochodu elektrycznego prądem o mocy do 11 kW, co oznacza, że proces ten odbywa się niemal pięć razy szybciej niż w wypadku ładowania z domowego gniazda prądu. Dzięki wallboxowi Volkswagena rozładowany akumulator o pojemności 58 kWh w modelach ID.3 i ID.4 można naładować w pełni w ciągu około sześciu godzin – komentuje Hanns-Christoph Bauer z Volkswagena. 

Przed zakupem wallboxa klient ma uzyskać możliwość wstępnej weryfikacji online – w późniejszym etapie także w warunkach domowych, czy w jego domu jest możliwa instalacja tego urządzenia. Jeżeli nabywca ładowarki ID. Charger sobie tego zażyczy, Volkswagen zapewni również instalację i rozruch urządzenia.

W podstawowej wersji ładowarka kosztuje 2099 zł i będzie oferowana z wtyczką typu 2. Urządzenie ma zapewnić możliwość ładowania prądem o mocy 7,4 kW (przyłącze jednofazowe) lub 11 kW (przyłącze trójfazowe).

Ładowarka ID. Charger Connect za 2999 zł będzie wyposażona w funkcje cyfrowe. Będzie można ją połączyć z domową siecią i ze smartfonem za pośrednictwem bezprzewodowej sieci WiFi. Opcją dodatkową jest połączenie za pośrednictwem transmisji danych z prędkością LTE. VW podkreśla, że dzięki temu użytkownik uzyska stałą kontrolę nad urządzeniem i nad procesem ładowania oraz będzie korzystać z funkcji takich jak sterowanie przy pomocy aplikacji, zdalna diagnostyka urządzenia, kontrola dostępu przy pomocy karty do ładowania oraz regularna aktualizacja oprogramowania.

Topową wersją urządzenia jest ładowarka ID. Charger Pro za 4449 zł, która oprócz funkcji cyfrowych oraz seryjnego modułu LTE ma również wbudowany licznik energii, który rejestruje zużycie z dokładnością do jednej kilowatogodziny. Dzięki temu będzie można lepiej kontrolować pobór energii i rozliczać rachunki np. za ładowanie akumulatora w samochodzie służbowym.

Decydując się na skorzystanie z oferty We Charge, klient zyskuje możliwość ładowania w trasie przy wykorzystaniu punktów ładowania według stałych stawek zgodnych ze swoimi preferencjami. Dzięki aplikacji We Charge będzie można znaleźć stacje ładowania w swojej okolicy, łatwiej zaplanować trasę i ładować samochód za pomocą specjalnej karty w publicznych punktów ładowania w całej Europie.

REKLAMA

W aplikacji można wykupić jedną z trzech taryf – Free, Go lub Plus, które są dopasowane do potrzeb różnych grup użytkowników.

Podstawowa opcja We Charge Free nie wymaga wnoszenia opłaty miesięcznej i zapewnia podstawowy serwis z wykorzystaniem tylko jednej karty. VW informuje, że ta taryfa jest przeznaczona przede wszystkim dla kierowców aut elektrycznych, którzy rzadko korzystają z publicznych stacji ładowania.

Taryfa We Charge Go oferuje korzystniejsze ceny za każde pojedyncze ładowanie akumulatora i ma być szczególnie atrakcyjna dla kierowców, którzy regularnie ładują akumulator samochodu elektrycznego na ogólnodostępnych stacjach.

We Charge Plus to z kolei taryfa dla tych wszystkich, którzy dużo podróżują. VW zapewnia, że ci kierowcy będą mogli korzystać z europejskich stacji szybkiego ładowania na bardzo korzystnych warunkach.

W ramach aplikacji We Charge swoje stacje ładowania w Polsce udostępnia nie tylko Greenaway, oferujący największą liczbę stacji szybkiego ładowania w Polsce, ale także sieć EV+, która już teraz ma na terenie kraju 60 stacji ładowania, a kolejne są w trakcie instalacji i uruchamiania.

Niemiecki producent podkreśla, że użytkowanie samochodu elekrycznego VW w sposób nienaruszający bilansu dwutlenku węgla jest możliwy nie tylko za sprawą zastosowania instalacji fotowoltaicznej w swoim domu – specjalne rozwiązanie dla klientów Volkswagena opracowała spółka Polenergia, która zaoferuje zieloną energię dla wszystkich klientów, którzy posiadają lub kupią samochód elektryczny oraz hybrydowy typu plug-in produkowany przez VW.

Dla klientów Volkswagena dostawca zielonej energii przygotował trzy propozycje – z gwarancją ceny, z gwarancją rabatu w wysokości 5 procent i z gwarancją rabatu w wysokości 10 procent.

Dla pierwszych pięciuset osób, które skorzystają z oferty, przewidziana jest dodatkowa korzyść w postaci dwukrotnego ładowania za darmo.

Oferta przeznaczona jest dla gospodarstw domowych z całej Polski, których właściciele kupią lub są już w posiadaniu samochodu elektrycznego lub hybrydowego z oferty marek Grupy Volkswagen.

redakcja@gramwzielone.pl 


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.