Solaris zrealizował ogromne zamówienie na elektryki dla Warszawy
Wczoraj na ulice Warszawy wyjechał 20-tysięczny pojazd wyprodukowany przez Solarisa. Autobus elektryczny, który zaczął kursować po stolicy, jest częścią największego zamówienia na autobusy na prąd w naszym kraju, które właśnie sfinalizował Solaris. Jednocześnie producent z Bolechowa pochwalił się zdobyciem kolejnego kontraktu na dostawę autobusów na prąd do Niemiec.
Elektryczny Urbino 18, który wczoraj pojawił się w Warszawie, to ostatni z zamówionych przez Miejskie Zakłady Autobusowe 130 autobusów elektrycznych, które stołeczny przewoźnik zamówił w ubiegłym roku.
Dwudziestotysięczny Solaris będzie jeździć na linii 503 obsługiwanej wyłącznie przez tabor bezemisyjny. Pojazd w czerwono-żółtych barwach MZA będzie stacjonował w zajezdni Stalowa, gdzie nocą będą ładowane jego baterie.
Zgodnie z planami MZA, w 2027 roku aż połowa spośród 1,5 tysiąca warszawskich autobusów ma być nisko- albo zeroemisyjna
Obecnie Solaris produkuje ponad 1500 autobusów rocznie, z czego niemal połowa posiada napędy elektryczne.
Również wczoraj producent z Bolechowa pod Poznaniem pochwalił się zdobyciem pierwszego zamówienia w ramach przetargu na 530 autobusów elektrycznych dla Hamburga.
Współpraca Solarisa z Hamburgiem w obszarze transportu zeroemisyjnego rozpoczęła się w 2014 roku. Od tego czasu producent dostarczył do tego niemieckiego miasta dwa autobusy elektryczne z wodorowym ogniwem paliwowym oraz osiemnaście Urbino 12 electric.
Teraz, w ramach umowy ramowej na dostawę aż 530 autobusów elektrycznych w latach 2021-25, Solaris otrzymał pierwsze zamówienie na 5 autobusów elektrycznych o długości 12 metrów oraz 5 autobusów elektrycznych o długości 18 metrów. Zgodnie z podpisaną umową elektrobusy trafią do Hamburga w październiku 2021 roku.
Solaris dostarczy do Hamburger Hochbahn dwa modele ze swojego bezemisyjnego portfolio: Urbino 12 electric oraz Urbino 18 electric. Oba pojazdy w konfiguracji dla operatora z Hamburga będą posiadać silniki zintegrowane z osią napędową. Baterie wybrane przez przewoźnika to Solaris High Energy+, których ładowanie będzie możliwe poprzez klasyczny system plug-in.
W ramach dodatkowego rozwiązania pojazdy będą posiadać funkcję prekondycjonowania termicznego, która ma zapewnić optymalną temperaturę pojazdu podczas ładowania baterii.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.