Dofinansowanie na OZE w transporcie

Dofinansowanie na OZE w transporcie

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju rozpoczęło przyjmowanie wniosków o dofinansowanie innowacji pozwalających na szersze wykorzystanie energii odnawialnej w transporcie. W konkursie „Szybka Ścieżka  OZE w transporcie” do podziału jest 200 mln zł.

Podobnie jak w innych konkursach programu wsparcia prac B+R dofinansowanie będzie można uzyskać zarówno na prace rozwojowe i badania przemysłowe, jak i prace przedwdrożeniowe.

O sięgające nawet ponad 20 mln euro wsparcie na realizację projektu badawczo-rozwojowego mogą się ubiegać przedsiębiorstwa, konsorcja przedsiębiorstw lub konsorcja przedsiębiorstw i jednostek naukowych.

REKLAMA

Minimalna wartość projektu realizowanego przez jedną firmę z sektora MŚP to milion złotych. W pozostałych przypadkach to dwukrotność tej kwoty.

Składane online wnioski o dofinansowanie będą oceniane w oparciu o kryteria uproszczone w tym roku przez NCBR. Jednym z kluczowych jest „Istota projektu”. To kryterium ma weryfikować zasadność realizacji projektu i oczekiwanych rezultatów.

REKLAMA

Jak zapewnia NCBR, w przypadku transportu publicznego równie ważne jak zapewnienie odpowiednich infrastruktury i pojazdów jest tworzenie i wdrażanie nowych technologii, dzięki którym staje się on bardziej ekologiczny i dostępny. Nowatorskie rozwiązania przynoszą także korzyści producentom bezemisyjnych pojazdów, którzy stają się bardziej konkurencyjni, a także operatorom transportu zbiorowego ograniczającym koszty obsługi na przykład dzięki niższym kosztom paliwa czy niższej energochłonności pojazdów.

W każdym z tematów badawczych NCBR wskazał po kilka zagadnień, które powinny być przedmiotem projektu. W ramach tematu „paliwa gazowe” to między innymi opracowanie prototypowych konstrukcji pojazdów dla transportu zbiorowego, zasilanych biogazem, biometanem lub biowodorem oraz wdrażanie infrastruktury zapewniającej również powszechny dostęp dla klientów indywidualnych, a w „elektromobilności” to na przykład opracowanie systemów wytwarzania i tankowania wodoru z elektrolizy. Zgłaszany projekt powinien się również wpisywać w jedną z tzw. Krajowych Inteligentnych Specjalizacji.

Nabór wniosków rozpoczął się z końcem kwietnia i potrwa do 10 lipca 2020 r.

Szczegółowe instrukcje składania wniosku są dostępne na stronie NCBR pod tym linkiem.

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.