Solaris przegrał z Chińczykami przetarg na dostawę autobusów elektrycznych dla Warszawy
{więcej}Dwie firmy stanęły do przetargu ogłoszonego przez Miejskie Zakłady Autobusowe (MZA) w Warszawie. Firma chce kupić dziesięć autobusów elektrycznych, które wkrótce będą jeździć ulicami stolicy.
Wczoraj odbyło się otwarcie ofert w przetargu, do którego zgłosiły się dwie firmy: BYD Europe Rotterdam Holland oraz polski Solaris. Korzystniejsza okazała się oferta firmy BYD, która za 15,5 mln zł zamierza dostarczyć autobusy produkowane w Chinach. Z kolei oferta rodzimego Solarisa była o 6,3 mln zł droższa.
Jak informuje PAP, zwycięzca przetargu będzie miał pół roku na dostarczenie nowego taboru. Autobusy będą całkowicie elektryczne i będą jeździć na trasie linii 222, która wiedzie m.in. przez Trakt Królewski.
Przetarg na dostawę elektrycznych autobusów stołeczne MZA ogłosiły w lutym br. Firma postanowiła przeznaczyć na nowy tabor ponad 23,3 mln zł. Będą to pierwsze w spółce pojazdy zasilane tylko energią elektryczną.
W czerwcu 2013 r. firma BYD udostępniła MZA do testów jeden ze swoich autobusów elektrycznych. Był to model BYD K9 12-metrowy, klimatyzowany, z dwojgiem drzwi oraz obniżoną podłogą. Ładowanie jego ważących trzy tony baterii trwało trzy godziny, co wystarczało na 250-300 km jazdy. Rok wcześniej MZA testowały też polski, w pełni elektryczny autobus marki Solaris, którego zasięg na jednym ładowaniu wynosił około 100 km.
Od 2007 r. MZA kupiły 811 autobusów. Na początku marca br. do stolicy trafiła pierwsza partia z 47 przegubowych Solbusów, a w przyszłym roku w Warszawie ma pojawić się 35 autobusów gazowych, zasilanych skroplonym metanem (LNG). W ciągu dwóch lat MZA planuje też zakup kolejnych 20 autobusów elektrycznych. Wraz z zakupami wycofywany jest z użytkowania starszy tabor.
gramwzielone.pl