Carsharing nakręca sprzedaż elektryków w Polsce

Carsharing nakręca sprzedaż elektryków w Polsce
Vozilla

W raporcie opracowanym przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego czytamy, że w ubiegłym miesiącu sprzedaż samochodów osobowych w Polsce wyniosła ponad 49 tys. Jaki udział w tej liczbie miały samochody z napędem hybrydowym i wyłącznie elektrycznym?

Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) wylicza, że w grupie samochodów osobowych w lipcu 2019 r. zarejestrowano 49 065 pojazdów, czyli o 2 780 więcej niż w lipcu 2018 r. (+6 proc.) i jednocześnie aż o 4 015 więcej niż w czerwcu br. (+8,9 proc.).

W ubiegłym miesiącu w grupie samochodów osobowych zarejestrowano ponad 3 tys. hybryd (+60,1 proc. r/r) oraz 129 z napędem elektrycznym (+55,4 proc.). Wśród nich znalazło się 75 samochodów bateryjnych i z rozszerzonym zasięgiem oraz 54 hybrydy plug-in.

REKLAMA

Jak zwracają uwagę autorzy raportu, w grupie samochodów bateryjnych po czerwcowym chwilowym wyhamowaniu wzrostu (do +79,2 porc.) tempo zmiany wróciło do wymiaru trzycyfrowego (na poziome +134,4 proc.), które osiągano wcześniej w tym roku. Odpowiednio: w kwietniu 593 proc., w marcu 475 proc. i maju 124 proc.

W raporcie PZPM podkreśla się, że tak wysokie wzrosty osiągane są dzięki zakupom flotowym do carsharingu.

W pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku w naszym kraju zarejestrowano 327 397 nowe samochody osobowe, czyli o 8 067 więcej niż w analogicznym czasie 2018 r. (+2,5 proc.).

REKLAMA

W całej grupie samochodów osobowych zarejestrowano 19,8 tys. hybryd (+51 proc.) oraz 1 485 z napędem elektrycznym lub hybrydowym plug-in (+93,4 proc.).

Jak natomiast wynika z zestawienia, które wcześniej PZPM wykonał we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych, pod koniec czerwca br. w Polsce zarejestrowane były 6 092 elektryczne samochody osobowe, z których dwie trzecie stanowiły pojazdy w pełni elektryczne (battery electric vehicles, BEV) – 3 855, a pozostałą część hybrydy typu plug-in (plug-in hybrid electric vehicles, PHEV) – 2 237.

Podział rynku między BEV a PHEV w Polsce niezmiennie wynosił 63 proc. do 37 proc.

Park elektrycznych pojazdów ciężarowych i dostawczych na koniec czerwca br. zwiększył się do 337, a elektrycznych skuterów i motocykli – do 4 604. W porównaniu do danych z maja br., liczba autobusów elektrycznych utrzymała się na tym samym poziomie i wynosiła 198.

Ponadto na koniec czerwca w Polsce funkcjonowały 752 stacje ładowania pojazdów elektrycznych (1 395 punktów). W tym 33 proc. stanowiły szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC), a 67 proc. wolne ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.