Kutno kupiło elektryczne autobusy

Kutno kupiło elektryczne autobusy
Solaris

Przedstawiciele Urzędu Miasta Kutna i firmy Solaris Bus & Coach S.A. podpisali umowę na dostarczenie sześciu elektrycznych autobusów. Kutno zamówiło u polskiego producenta 6 autobusów Solaris Urbino 12 electric.

Kontrakt o wartości blisko 14 mln zł brutto zrealizowany zostanie w dwóch transzach – trzy autobusy trafią do Kutna w marcu, a pozostałe trzy w sierpniu przyszłego roku.

Do napędu elektrobusów Solarisa jeżdżących po Kutnie posłuży centralny silnik trakcyjny o mocy 160 kW, a energia niezbędna do jego napędzania gromadzona będzie w zestawie baterii typu Solaris High Power o pojemności 116 kWh.

REKLAMA

Pojazdy zostaną przystosowane do zajezdniowego ładowania poprzez złącze plug-in, jak i szybkiego ładowania w standardzie OppCharge – poprzez pantograf opuszczany ze stacji ładującej na zamontowane na dachu pojazdu szyny kontaktowe.

Zamówione przez MZK Kutno pojazdy zostaną wyposażone w szereg elementów wpływających na poprawienie komfortu oraz poziomu bezpieczeństwa pasażerów. Wśród nich wymienić można układ klimatyzacji przestrzeni pasażerskiej, system monitoringu wizyjnego, energooszczędne oświetlenie w technologii LED czy zamontowane w poręczach gniazda USB, dzięki którym pasażerowie będą mogli naładować swoje urządzenia mobilne.

Na pokładzie elektrobusów z Bolechowa pojawią się systemy detekcji i gaszenia pożaru, a zgodnie z zamówieniem podpoznański producent wyposaży pojazdy w kabiny kierowcy typu zamkniętego, będące rozwiązaniem podnoszącym bezpieczeństwo kierujących pojazdem.

Dzięki podpisanej umowie Kutno zostało 19 miastem w Polsce, do którego trafią elektryczne autobusy z Bolechowa. Ogółem w całej Europie są to już 62 miasta.

REKLAMA

W ubiegłym tygodniu polski producent informował o pozyskaniu zamówienia na dostawę czterech autobusów elektrycznych Solaris Urbino 12 electric, które zostaną wkrótce włączone do floty operatora Norgesbuss z Oslo. Autobusy dołączą do dwóch elektrycznych Urbino 12 dostarczonych do przewoźnika w zeszłym roku i będą wyposażone w baterie Solaris High Power o pojemności 145 kWh, do ładowania których posłuży zarówno złącze plug-in, jak i pantograf.

Natomiast dwa tygodnie temu Solaris podpisał umowę na dostawę swojego pierwszego elektrycznego autobusu Solaris Urbino 8,9 LE electric do Paryża.

W kontrakcie francuski stołeczny operator transportu publicznego zastrzegł sobie możliwość rozszerzenia zamówienia do łącznej wartości 10 milionów euro, co oznacza szansę zwiększenia dostaw o kolejnych kilkanaście bezemisyjnych Solarisów.

Od momentu zrealizowania przez firmę Solaris Bus & Coach S.A. zamówienia na pierwszy pojazd elektryczny, polski producent pozyskał zamówienia na blisko 500 takich pojazdów.

Solaris wylicza, że łączny dystans pokonany do tej pory przez jego bezemisyjne autobusy przekroczył już 14 milionów kilometrów.

Producent z Bolechowa ma już na koncie także zamówienie na pierwsze autobusy na wodór. Więcej na ten temat: Pierwsze zamówienie na wodorowe autobusy Solarisa.

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.