Sto szybkich ładowarek GreenWay w Polsce
GreenWay Polska ma już w swojej sieci 100 stacji szybkiego ładowania samochodów elektrycznych. Do końca roku ma przybyć około 60 stacji, a firma zapewnia, że samodzielnie zrealizuje w całości cel zdefiniowany dla takiej infrastruktury do 2020 roku w Krajowych Ramach Rozwoju Infrastruktury Paliw Alternatywnych.
Stacje szybkiego ładowania GreenWay Polska posiadają od jednego do trzech punktów ładowania dużej mocy, pozwalając na ładowanie samochodu prądem stałym i mocą minimum 40 kW, a także w jeden punkt normalnej mocy ładujący prądem przemiennym.
Tym samym sto stacji ładowania GreenWay Polska udostępnia kierowcom elektryków łącznie 270 punktów ładowania, w tym ponad 200 dużej oraz 70 normalnej mocy.
– Dążymy także do tego, aby moc naszych ładowarek pozwalała na jak najszybsze ładowanie samochodu, gdyż jest to kluczowe oczekiwanie naszych klientów, szczególnie tych podróżujących po Polsce. Jestem dumny, że dzięki ogromnemu zaangażowaniu naszego zespołu udało się stworzyć tak znaczącą sieć w ciągu zaledwie 2 lat, a firma stała się niekwestionowanym liderem na polskim rynku dostawców usługi ładowania – komentuje Rafał Czyżewski, prezes GreenWay Polska.
Do końca tego roku GreenWay Polska zamierza dodatkowo wybudować około 60 stacji szybkiego ładowania, co zwiększy liczbę punktów dużej mocy w sieci GreenWay do ponad 350.
Oznacza to, że firma samodzielnie zrealizuje w całości cel zdefiniowany do 2020 roku dla tej infrastruktury w Krajowych Ramach Rozwoju Infrastruktury Paliw Alternatywnych zdefiniowanych przez Ministerstwo Energii.
Ostatnio spółka zapowiedziała, że umożliwi kierowcom samochodów elektrycznych jeszcze szybsze ładowanie dzięki stacjom o mocy zwiększonej z 50 kW do 100 kW. Dwie stacje – w lokalizacjach Magnolia Park Wrocław i Podium Park Kraków – już zostały zmodyfikowane. Dodatkowo stacje o podwyższonej do 100 kW mocy pozwalają na równoczesne ładowanie dwóch pojazdów z mocą do 50 kW.
Liczba ładowarek o mocy 100 kW ma być stopniowo zwiększana i dotyczyć będzie urządzeń marki Delta. Tylko w tym roku ma się pojawić 10 takich ulepszonych stacji.
Ponadto w tym roku GreenWay Polska zainstaluje pierwsze w Polsce ultraszybkie ładowarki o mocy do 350 kW na autostradzie A1 na odcinku Grudziądz-Toruń na MOP Malankowo w obu kierunkach.
Wcześniej GreenWay zintegrował również pierwszy magazyn energii, określany przez spółkę jako GridBooster, ze stacją ładowania uruchomioną w Polsce, w Galerii Metropolia w Gdańsku.
Zainstalowany w Gdańsku GridBooster dysponuje pojemnością 60 kWh. Instalacja obsługuje jedną stację szybkiego ładowania marki Delta oraz dwie stacje półszybkie. Łączna moc tych ładowarek wynosi 100 kW, przy czym bezpośrednio z sieci pobierane jest jedynie 40 kW, a pozostałą moc zapewnia magazyn energii.
„Serce” GridBoostera stanowi moduł używanych baterii litowo-jonowych pozyskiwanych z samochodów elektrycznych wycofanych z eksploatacji.
Jak tłumaczy spółka, kiedy zapotrzebowanie na ładowanie jest niskie, a sieć nieobciążona, zainstalowana w urządzeniu bateria ładuje się bezpośrednio z sieci, gromadząc energię. Natomiast w momencie, gdy zapotrzebowanie stacji ładowania rośnie, przekraczając przy tym moc dostępną z sieci, zmagazynowana energia służy do ładowania pojazdów.
Obecnie w całej sieci GreenWay znajduje się ponad 190 stacji ładowania, z czego w Polsce 145 – 100 własnych stacji szybkiego ładowania, 15 własnych stacji normalnej mocy oraz blisko 30 należących do partnerów GreenWay.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.