Wzrost zamówień na autobusy hybrydowe z Wrocławia

Wzrost zamówień na autobusy hybrydowe z Wrocławia
Fot. Gramwzielone.pl (C)

Wielka Brytania, Hiszpania i Belgia przodują w ubiegłorocznych statystykach sprzedaży autobusów hybrydowych Volvo. Od 2010 roku Volvo sprzedało ponad 4 tys. hybryd klientom z 23 krajów.

Autobusy hybrydowe Volvo to tak zwane autobusy typu full-hybrids. Zarówno podczas postoju na przystanku, jak i podczas ruszania, aż do osiągnięcia prędkości 20 km/h,  mogą poruszać się nie emitując spalin, zasilane wyłącznie energią elektryczną. Powyżej tej prędkości napęd zapewniony jest przez mały silnik spalinowy.

W przeciwieństwie do hybryd typu plug-in, czyli zasilanych z sieci i autobusów w pełni elektrycznych, autobusy hybrydowe Volvo nie wymagają specjalnej infrastruktury. Ich akumulatory są ładowane na pokładzie pojazdu z wykorzystaniem energii generowanej podczas hamowania silnikiem. Oznacza to, że autobusy hybrydowe mogą być używane na każdej linii autobusowej, zarówno w ruchu miejskim jak i na przedmieściach.

REKLAMA

Największym rynkiem dla autobusów hybrydowych Volvo jest obecnie Wielka Brytania, która stanowi prawie połowę całkowitej sprzedaży. W ciągu ostatnich kilku lat odnotowano znaczny wzrost popytu w kilku krajach, zwłaszcza w Belgii i Hiszpanii. Klienci na rynku hiszpańskim zainwestowali w ponad 300 autobusów hybrydowych Volvo, z czego tylko w ubiegłym roku w 120 sztuk. W Szwecji Volvo Buses sprzedało ponad 200 autobusów hybrydowych do takich miast jak Gothenburg, Sundsvall, Nässjö, Värnamo i Kungsbacka.

W okresie od początku 2018 r. do kwietnia 2019 r. liczba sprzedanych i zamówionych autobusów hybrydowych wyniosła 817 sztuk.

REKLAMA

Gama zelektryfikowanych autobusów Volvo

We Wrocławiu Volvo produkuje autobusy hybrydowe Volvo 7900 Hybrid, Volvo 7900 Hybrid Articulated oraz Volvo Hybrid Double Decker. Autobusy są zasilane energią elektryczną w czasie postoju na przystanku i podczas ruszania. Są wyposażone w akumulatory i silnik elektryczny oraz mały silnik spalinowy. Akumulatory są ładowane podczas hamowania silnikiem, a autobus nie wymaga infrastruktury do ładowania. Te autobusy mają być, według Volvo, nawet o 39 procent bardziej energooszczędne niż odpowiedniki z silnikiem spalinowym.

W stolicy Dolnego Śląska powstają także autobusy elektryczno-hybrydowe Volvo 7900 Electric Hybrid, Volvo Electric Hybrid Double Decker (B5LHC) zasilane energią elektryczną przez większość trasy. Wyposażone są w akumulatory, silnik elektryczny i mały silnik wysokoprężny. Akumulatory są ładowane podczas hamowania silnikiem, jak i poprzez szybkie ładowanie (Opportunity Charging) na końcowych przystankach. Te autobusy mają być nawet o 60 procent bardziej energooszczędne niż porównywalne autobusy z silnikiem spalinowym.

Ponadto we wrocławskiej fabryce Volvo powstają autobusy elektryczne Volvo 7900 Electric napędzane wyłącznie energią elektryczną, które są wyposażone w akumulator i silnik elektryczny. Akumulatory są ładowane poprzez hamowanie silnikiem i poprzez szybkie ładowanie (Opportunity Charging) na końcowych przystankach lub w zajezdni poprzez ładowarkę CCS. Te autobusy mają być, jak zapewnia producent, nawet o 80 procent bardziej energooszczędne niż ich spalinowe odpowiedniki.

redakcja@gramwzielone.pl


© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.