Tesla będzie sprzedawać w Chinach Model S, ale bez nazwy
{więcej}Tesla sprzedaje swój Model S już w Ameryce Północnej i kilku europejskich krajach. Teraz pora na Chiny. Na chińskim rynku amerykański producent samochodów elektrycznych musi jednak poszukać sobie innej nazwy.
Tesla otworzyła właśnie swój pierwszy punkt sprzedaży w Chinach, a w ten weekend ma uruchomić chińską wersję swojej strony internetowej. Problemem jest jednak fakt, że Tesla nie może działać w Chinach pod nazwą Tesla.
Powodem problemów z nazwą na rynku chińskim jest zarezerwowanie praw do nazwy „Te Si La” przez jednego z lokalnych biznesmenów, który nie chce odsprzedać ich amerykańskiemu producentowi elektrycznych aut.
Jak informuje Reuters powołując się na przedstawiciela Tesli w Chinach, amerykańska firma nie znalazła jeszcze nowej nazwy, pod jaką będzie działać w Państwa Środka.
Reuters informuje ponadto, że przypadek Tesli to nie pierwsza sytuacja, w której zagraniczna firma wchodząca na rynek chiński miała problem z wykorzystaniem swojej nazwy. W ubiegłym roku Apple zapłacił 60 mln dolarów chińskiej firmie, która wcześniej zastrzegła prawa do nazwy iPad.
Oprócz problemów z nazwą, Tesla ma w Chinach także problem z ustaleniem ceny nowego Modelu S. Chińskie władze nie zdecydowały bowiem jeszcze, jaka będzie wartość podatku naliczanego w przypadku importu elektrycznych samochodów.
gramwzielone.pl