Państwa UE nie zgadzają się na propozycje Brukseli dot. aut elektrycznych
{więcej}Urzędnicy Komisji Europejskiej chcieli wyznaczenia obligatoryjnych celów w zakresie budowy infrastruktury do ładowania elektrycznych aut. Na propozycje Brukseli nie zgodzili się jednak wczoraj unijni ministrowie transportu.
– Stworzenie wystarczającej infrastruktury i wspólnych standardów to podstawowe działania mające na celu zwiększenie popytu na paliwa alternatywne, np. energię elektryczną, wodór i gaz ziemny oraz na pojazdy, które je wykorzystują – Polska Agencja Prasowa cytuje komunikat wydany po spotkaniu ministrów transportu państw Unii Europejskiej.
Mimo podkreślenia potrzeby rozwoju stacji ładowania pojazdów z alternatywnym napędem, unijni ministrowie wczoraj nie zgodzili się na forsowane przez Brukselę wyznaczenie obowiązkowych celów w zakresie budowy tego rodzaju infrastruktury, a o budowie stacji ładowania EV na swoim terytorium mają decydować poszczególne kraje.
Jak informuje PAP, Komisja Europejska zalecała Polsce, aby do 2020 r. powstało u nas minimum 46 tys. punktów ładowania samochodów elektrycznych, a w 2011 r. było ich w naszym kraju tylko 27.
Jak wynika ze stanowiska ministrów transportu UE, cele w zakresie budowy infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych mają zostać osiągnięte do 2030 roku, a nie do roku 2020 – tak jak chciała Komisja Europejska.
Ponadto, zgodnie z wczorajszymi ustaleniami, państwa UE stworzą swoje plany dotyczące rozwoju infrastruktury dla pojazdów z alternatywnym napędem, w których określą roczne budżety na tego rodzaju inwestycje oraz wskażą, w jaki sposób będą wspierać rozwój związanych z nimi technologii.
gramwzielone.pl