Solaris zrealizował kontrakt na autobusy elektryczne na 3 mln euro
W lipcu Solaris dostarczył kolejne autobusy elektryczne do Norwegii. Zakończyły się odbiory pięciu Solarisów Urbino 12 electric dla przewoźnika Boreal Buss AS z Kristiansand. Jest to drugie po Oslo norweskie miasto stawiające na bezemisyjne pojazdy polskiego producenta.
Solaris zakończył w ubiegłym miesiącu swój drugi projekt obejmujący dostawy autobusów elektrycznych na rynek norweski. Pięć dwunastometrowych pojazdów zasiliło flotę przewoźnika w mieście Kristiansand i już wozi pasażerów na linii numer 10.
– Chcemy być wiodącym dostawcą pojazdów bezemisyjnych także w Norwegii i to nam się udaje. Dzięki współpracy z naszym nowym klientem, firmą Boreal Buss AS, mogliśmy dostarczyć kolejne Urbino electric – mówi Sverre Skaar, dyrektor zarządzający Solaris Norge AS
Dwunastometrowe Urbino electric, które Solaris dostarczył do Kristiansand, są napędzane dwoma silnikami trakcyjnymi o mocy 125 kW każdy, zintegrowanymi z elektryczną osią napędową.
Energia magazynowana jest w bateriach Solaris High Power o pojemności 145 kWh. Są one ładowane poprzez pięciopolowy pantograf o mocy 300 kW, a także poprzez złącze plug-in.
Całość oświetlenia, zewnętrznego i wewnętrznego, wykonana jest w technologii LED. Pojazdy wyposażone są w klimatyzację z funkcją grzewczą, z kolei pasażerowie swoje urządzenia mobilne naładują w piętnastu podwójnych gniazdach USB.
Solaris obecny jest w Norwegii od 2006 roku, dostarczając w tym czasie blisko 550 pojazdów do 20 miast. W ubiegłym roku przewoźnicy Norgesbuss i Unibuss odebrali łącznie 4 Urbino 12 electric, które użytkowe są w Oslo.
Ostatnio kontrakt na dostawę 17 autobusów elektrycznych do stolicy Norwegii zdobyło też Volvo, który wyprodukuje je w fabryce we Wrocławiu. W ten sposób Oslo stało się czwartym norweskim miastem, po Trondheim, Drammen i Lillehammer, w którym będą jeździć w pełni elektryczne autobusy Volvo.
Pojemność akumulatorów elektrycznych autobusów Volvo, które trafią do stolicy Norwegii, wynosi 200 kWh. Będą one ładowane w zajezdniach za pośrednictwem kabli CCS. Zużycie energii elektrycznej ma być o ok. 80 proc. mniejsze niż w przypadku ich odpowiedników napędzanych silnikami wysokoprężnymi.
red. gramwzielone.pl
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o