Wybrano 'zielony’ samochód roku 2010

Tegoroczny konkurs Green Car of the Year 2010 był areną zmagań japońskich hybryd i niemieckich dieseli. Górą okazali się Niemcy z Volkswagena. {więcej}

Golf BlueMotion okazał się, zdaniem 59 ekspertów wchodzących w skład jury konkursu, bardziej ekologiczny niż Honda Insight i Toyota Prius, które uplasowały się w rankingu tuż za Volkswagenem. Tytuł został przyznany podczas zakończonego niedawno New York International Auto Show.

Oprócz tych aut, do czołowej piątki konkursu zakwalifikowały się również Audi A3 TDI i jedyny reprezentant USA – sedan Mercury Milan Hybrid. W sumie pod uwagę były więc brane 3 hybrydy i 2 samochody z silnikiem diesela – zabrakło natomiast samochodu poruszającego się wyłącznie za pomocą baterii.

REKLAMA

Konkurs Green Car of the Year jest organizowany przez pismo Green Car Journal, które bierze w nim pod uwagę wyłącznie samochody sprzedawane na rynku amerykańskim.

– Aby osiągnąć doskonałą wydajność, nie potrzebny jest silnik elektryczny i zestaw baterii. Bazujące na silnikach diesela modele BlueMotion należą do najbardziej energooszczędnych samochodów na rynku. Passat BlueMotion może przejechać na jednym tankowaniu aż 1.600 kilometrów – czytamy w uzasadnieniu jury.

REKLAMA

Seria BlueMotion obejmuje modele: Golf, Passat i Polo, które zostały wyposażone w super-wydajne silniki diesela. 'Zielony’ samochód roku 2010, Golf TDI, jest wyposażony w 1,6-litrowy silnik – co daje mu moc 105 KM i przyspieszenie do setki w 11,3 sekund.

Golf z serii BlueMotion jest niezwykle przyjazny środowisku. Jego emisja CO2 wynosi zaledwie 99g/km, co jest wynikiem lepszym nawet od Toyoty Prius, która emituje 104 g CO2 na każdym, przejechanym kilometrze. Standardowy Golf TDI emituje natomiast 119 g CO2/km.

Tegoroczna nagroda przypada VW po raz kolejny. W zeszłym roku zwycięzcą został bowiem model Jetta TDI, który pokonał hybrydy Forda Fusion i Saturna Vue Two-Mode, a także diesela BMW 335d oraz Smarta ForTwo.

– Moda na 'zielone’ auta jest zauważalna w każdym segmencie – od samochodów w klasie ekonomicznej po modele luksusowe,  a nawet w przypadku SUV-ów i Crossover – mówi Ron Cogan z Green Car Journal.


Gramwzielone.pl