Orlen zbuduje sieć stacji ładowania w Niemczech

W co najmniej 30 atrakcyjnych lokalizacjach w Niemczech znajdą się zaplanowane przez Orlen Deutschland punkty szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych. Wybrany został partner projektu.
W ramach wzmacniania pozycji firmy na rynku niemieckim Orlen zbuduje sieć 200 punktów szybkiego ładowania samochodów elektrycznych. Należąca do Grupy Orlen spółka Orlen Deutschland podpisała umowę o współpracy z firmą May & Co. Holding, która specjalizuje się w zarządzaniu nieruchomościami komercyjnymi.
Ładowarki Orlen Charge pojawią się m.in. na terenach parków handlowych i marketów popularnych sieci, dzięki czemu klienci będą mogli z nich korzystać w trakcie zakupów. Umowa przewiduje zainstalowanie ponad 200 punktów ładowania o dużej mocy – od 150 do 400 kW – z możliwością rozszerzenia sieci w przyszłości o kolejne lokalizacje, którymi zarządza May & Co. Holding.
Orlen Charge w Niemczech
Inwestycja obejmująca 200 nowych punktów ładowania pojazdów elektrycznych w Niemczech ma być zrealizowana do końca 2026 r.
– Współpraca z Orlen Deutschland otwiera przed nami jako zarządcą nieruchomości nowe możliwości oferowania naszym najemcom i ich klientom szerszego wachlarza usług, które znacznie uatrakcyjniają lokalizacje, w jakich się znajdują – podkreśla Jens-Henrik Gerdes, dyrektor zarządzający May & Co. Development.
Obecnie sieć ładowania Orlen Charge w Niemczech liczy 60 punktów i jeszcze w tym roku planowane jest powiększenie jej do ponad 200 punktów. W ramach umowy z May & Co. Holding do końca 2026 r. liczba ta wzrośnie do ponad 460.
Orlen Deutschland buduje też swój pierwszy w Niemczech hub ładowania, w którym znajdzie się 16 punktów zasilania o mocy do 400 kW. Obiekt powstaje w Elmshorn koło Hamburga i ma być gotowy do końca 2025 r.
Elektromobilność – strategia Orlenu
Inwestycja realizowana we współpracy z May & Co. Holding wpisuje się w plany Orlenu dotyczące rozwoju elektromobilności. Zakładają one, że za 10 lat sieć Orlen Charge będzie liczyć 6 tys. punktów ładowania w Polsce i około 2,5 tys. za granicą.
– Nowoczesne technologie, w tym rozwój elektromobilności to dla nas bardzo perspektywiczny biznes. Za rosnącą liczbą samochodów elektrycznych na drogach musi podążać rozwój infrastruktury. Przyspieszyliśmy inwestycje w budowę stacji szybkiego ładowania, by sprostać potrzebom klientów. Mamy jasno określone cele na kolejne lata. Chcemy być wiodącym dostawcą usług ładowania samochodów elektrycznych w regionie – deklaruje Krzysztof Kaczyński, dyrektor wykonawczy ds. elektromobilności w Orlenie.
Przedstawiciel koncernu wylicza, że zgodnie z przyjętą strategią do 2035 r. sieć Orlen Charge będzie odpowiadała za 33% udziału dostarczonej energii do samochodów elektrycznych na rynku ładowania w Polsce, co odpowiada 6 tys. punktów ładowania. W Polsce koncern chce również rozwijać huby ładowania. Do końca 2025 r. zamierza uruchomić 13 takich obiektów.
Na niektórych stacjach ładowania Orlen Charge w Polsce znajdą się ultraszybkie ładowarki zapewniające ładowanie z mocą 720 kW. W ubiegłym roku bowiem fundusz Orlen VC zainwestował w Euroloop – producenta takich stacji. Euroloop sprzedaje ładowarki pod marką Willbert w Europie Zachodniej.
Barbara Blaczkowska
barbara.blaczkowska@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.
Co Tusk w zamian obiecał, że Niemcy nas tam wpuścili?