Najnowocześniejsza linia do produkcji baterii powstała pod Warszawą

Najnowocześniejsza linia do produkcji baterii powstała pod Warszawą
Impact

Impact uruchomił w ramach projektu GigafactoryX linię do produkcji baterii litowo-jonowych, które mają znaleźć zastosowanie w transporcie i magazynach energii. Spółka zapewnia, że jest to najnowocześniejsza tego rodzaju linia produkcyjna w Europie.

Impact Clean Power Technology (ICPT), producent baterii należący do grupy Grenevia, rozpoczął eksploatację w zakładzie w Pruszkowie zautomatyzowanej linii produkcyjnej baterii litowo-jonowych z przeznaczeniem dla transportu ciężkiego, maszyn roboczych oraz wielkoskalowych magazynów energii.

Nowa, wysoko zautomatyzowana linia produkcyjna znacząco zwiększy potencjał wytwórczy Impactu – z 2,5 tys. do minimum 16 tys. baterii litowo-jonowych rocznie. Oznacza to, że co 11 minut powstawać będzie kompletny system bateryjny przeznaczony dla transportu ciężkiego. Konstrukcja linii składa się z 22 stanowisk i zajmuje powierzchnię 1375 m2.

REKLAMA

Linię produkcyjną zaprojektował i wyprodukował Teamtechnik. Po raz pierwszy na świecie zastosowano system transportowy TS7 firmy Bosch Rexroth, który może obsługiwać baterie o wymiarach 1,8 m x 0,5 m x 0,5 m i maksymalnej masie do 1 t (średnia masa pojedynczej baterii wynosi około 300 kg.). Linia typu flex ma umożliwić równoczesną produkcję różnych gabarytów baterii i cechować się skalowalnością.

 

produkcja baterii w fabryce GigafactoryX firmy Impact ICPT
Impact

Testy i monitoring baterii

Impact podkreśla, że dzięki nowej linii produkcyjnej możliwe będzie osiągnięcie jeszcze wyższej jakości produktów, a co za tym idzie – większego bezpieczeństwa. Po zakończeniu procesu produkcji baterie będą przechodzić rygorystyczne testy przed wysyłką do klientów. Następnie dzięki telemetrii i diagnostyce monitorowane będzie działanie baterii na etapie ich użytkowania.

Spółka zaznacza, że wdrożona serializacja procesu produkcji zagwarantuje cyfrowy zapis każdej operacji, co pozwoli na precyzyjne śledzenie komponentów i parametrów procesowych. Automatyzacja obejmuje montaż, dozowanie, skręcanie, kontrolę wizyjną oraz szereg testów, co zapewnia powtarzalną jakość produktów. System umożliwia również ewakuację baterii na każdym etapie produkcji.

Nowa linia spełnia wymogi certyfikatu IATF 16949:2016, który Impact otrzymał w 2024 r. Dokument ten potwierdza zgodność z globalnymi standardami przemysłu motoryzacyjnego i wymaga kompleksowego podejścia do jakości, obejmującego zarządzanie łańcuchem dostaw, procesy produkcyjne oraz projektowanie produktów – zaznacza ICPT.

REKLAMA

 

produkcja baterii w fabryce GigafactoryX firmy Impact ICPT
Impact

Impact zwiększa produkcję baterii

Najnowsza inwestycja ma zwiększyć moce wytwórcze ICPT z 0,6 do 1,2 GWh w 2024 r., a docelowo do nawet 4 GWh. Z jej uruchomieniem Impact zakończył inwestycję w swoją nową siedzibę GigafactoryX, w której oprócz produkcji zlokalizowane są kluczowe działy spółki, takie jak R&D, laboratorium testowe i magazyn.
.

.
Do tej pory polska firma dostarczyła na rynek 12 tys. pakietów bateryjnych do ponad 4,2 tys. elektrycznych autobusów, które przejechały łącznie ponad 170 mln km bez żadnego incydentu dotyczącego bezpieczeństwa. Do wyprodukowania tych baterii wykorzystano ogniwa NMC, LTO lub LFP.

W Impact przez lata doskonaliliśmy nasze systemy bateryjne dla transportu ciężkiego, które wyróżniają się na rynku niespotykaną gęstością energii i wysokim poziomem bezpieczeństwa. Ich dopełnieniem jest nasz autorski BMS, który zapewnia maksymalną integrację i optymalizację wydajności całego systemu, a także chroni go przed najnowszymi zagrożeniami – komentuje Ireneusz Kazimierski, prezes Impact Clean Power Technology.


redakcja@gramwzielone.pl

© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.