Chińskie e-busy pojadą w kolejnym polskim mieście
Na ulice kolejnego polskiego miasta wyjadą chińskie autobusy elektryczne Yutong.
Już wkrótce nowoczesny, zeroemisyjny tabor obsłuży lokalną komunikację miejską w Wałczu, w województwie zachodniopomorskim.
Na mocy umowy pomiędzy Wałczem a Busnex Poland, przedstawicielem chińskiego producenta w Polsce, do miasta dostarczono już 8 zeroemisyjnych elektrycznych 9-metrowych autobusów Yutong E9.
Wybrany przez Wałcz Yutong E9 może pokonać na jednym ładowaniu ponad 350 km. Ten elektryczny autobus jest dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością oraz o ograniczonej mobilności. Model jest wyposażony w klimatyzację i system monitoringu.
Zakup przez Wałcz zeroemisyjnego taboru autobusowego został dofinansowany kwotą w wysokości ponad 15 mln zł w ramach realizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej programu Zielony Transport Publiczny. Kontrakt obejmował również dostawę 4 mobilnych 2-stanowiskowych ładowarek do elektrobusów.
Chińskie autobusy na polskich ulicach
Yutong Bus podaje, że jest największym globalnym dostawcą autobusów z 10-proc. udziałem w światowym rynku. Do miast na wszystkich kontynentach producent dostarcza pojazdy elektryczne, hybrydowe, wodorowe, a także zasilane paliwem tradycyjnym. W 2022 r. Yutong Bus zakontraktował prawie 12 tys. pojazdów zero- i niskoemisyjnych, a łącznie dostarczył już ponad 175 tys. autobusów.
W Polsce chiński producent zakontraktował i dostarczył już ponad 140 autobusów elektrycznych dla 22 samorządów z 8 województw. Elektryczne chińskie autobusy jeżdżą już m.in. w Białymstoku, Łomży, Polkowicach i Ostrowcu Świętokrzyskim.
Niedawno także do Jeleniej Góry wjechały autobusy elektryczne chińskiego producenta zamówione w ramach rekordowego na polskim rynku kontraktu. Więcej o tym w artykule: Kolejne polskie miasto stawia na chińskie elektryki.
Chińskie e-busy trafią także do Warszawy. Niedawno stołeczny przewoźnik podpisał umowę na dostawę autobusów elektrycznych Yutong U12. Kontrakt przewiduje dostarczenie pojazdów w ciągu roku od podpisania umowy.
Przedstawicielem chińskiego producenta w Polsce jest Busnex Poland, który oprócz dostawy zeroemisyjnych autobusów zapewnia także kompleksowe wsparcie techniczne i serwisowe. We współpracy z Grupą DBK uruchomiono trzy punkty serwisowe w Krakowie, Olsztynie i Białymstoku, a w Ostrołęce powstał magazyn części zamiennych.
Katarzyna Poprawska-Borowiec
katarzyna.borowiec@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.
Zdaje się że Solaris produkuje elektryki
To jest wielki obciach i wstyd kupować chińskie elektryki.
Kupujmy wszystko w Chinach. Chińskia Komunistyczna Partia Ludowa to lubi.
Jak podatki – to od Polaków i polskich firm
Ale jak coś kupić – od chińczyków.
Ciekawe.