REKLAMA
 
REKLAMA

Nowoczesne rozwiązania cyfrowe w warszawskiej sieci dystrybucji

Nowoczesne rozwiązania cyfrowe w warszawskiej sieci dystrybucji
Fot. Pixabay - Firmbee

Warszawski operator systemu dystrybucyjnego we współpracy z firmą specjalizującą się w digitalizacji przeprowadził trzy projekty rozwiązań cyfrowych, które ułatwią obsługę klientów i procesy związane z inwestycjami.

Stoen Operator chce poprawić efektywność realizowanych projektów i usprawnić nie tylko prowadzenie zadań wewnętrznych, ale też bezpośrednią współpracę z klientami i podwykonawcami. Firma przeprowadziła audyt stosowanych rozwiązań, który wykazał potrzebę wprowadzenia optymalizacji.

Stoen postawił na stworzenie odpowiednich platform, które mają wspomóc pracowników spółki w przeprowadzaniu inwestycji przyłączeniowych. Nowoczesne rozwiązania cyfrowe mają także ułatwiać załatwianie spraw klientom.

REKLAMA

Łatwiejsza obsługa i efektywne procesy

Partnerem Stoen Operatora zaproszonym do realizacji tego projektu jest firma e-point, która opracowuje nowatorskie projekty z zakresu digitalizacji. Stworzony we współpracy portal przyłączeniowy pozwoli zautomatyzować proces wnioskowania. Teraz klienci operatora bez konieczności osobistej wizyty w biurze obsługi klienta mogą szybko złożyć wniosek o przyłączenie do sieci energetycznej.

Kolejny projekt obejmuje specjalną platformę dla projektantów. Umożliwia ona efektywne zarządzanie procesem realizacji inwestycji przyłączeniowych. Rozwiązanie ma również przyspieszyć procesy decyzyjne i wpłynąć na poprawę jakości realizowanych inwestycji.

Trzecia usługa ma usprawnić komunikację pomiędzy Stoen Operatorem a wykonawcami. Umożliwi to sprawniejsze zarządzanie działaniami i planowanie prac w terenie. To pozwoli na skrócenie czasu przyłączenia klientów do sieci elektroenergetycznej.

REKLAMA

Anna Stasiak, kierownik inwestycji w Dziale Zarządzania Projektami Przyłączeniowymi w Stoen Operatorze, podkreśliła, że wdrożenie portali dla podwykonawców miało m.in wpłynąć na uszczelnienie kanałów wymiany informacji na linii Stoen-podwykonawcy.

Potrzebujemy również zautomatyzować działania, jakie muszą oni podejmować w celu wykonania dokumentacji projektowej czy wybudowania przyłącza dla klienta już bezpośrednio w terenie. Portal przyłączeniowy natomiast miał pomóc klientom poprawnie złożyć dokumenty w formule online, bez potrzeby wizyty w Stoen Operator.

Cel – digitalizacja

Spółka Stoen Operator zarządza siecią elektroenergetyczną stolicy i dostarcza energię do ponad miliona klientów w Warszawie i okolicach. Należy do międzynarodowej Grupy E.ON. Cyfryzacja jest jednym z kluczowych elementów strategii rozwoju Grupy. Realizacja projektów samoobsługowych we współpracy z e-point to kolejny krok na ścieżce do digitalizacji stołecznego dostawcy energii.

Na początku roku Stoen ujawnił, jaki budżet spółka planuje przeznaczyć na rozwój sieci w tym roku. Niemal 500 mln zł przeznaczy na inwestycje w cyfryzację infrastruktury, przebudowę istniejących oraz budowę nowych linii średniego i wysokiego napięcia, a także przyłączenie i wymianę liczników na inteligentne urządzenia pomiarowe.

redakcja@gramwzielone.pl

© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.

REKLAMA
Komentarze

Brak komentarzy
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA