REKLAMA
 
REKLAMA

Ponad 2 tys. sklepów sieci spożywczej z własnymi instalacjami PV

Ponad 2 tys. sklepów sieci spożywczej z własnymi instalacjami PV
fot. Esoleo

Łączna moc instalacji fotowoltaicznych należących do polskiej sieci wzrosła o 46 proc. w ciągu ostatnich 12 miesięcy. We własne elektrownie PV wyposażono już 2010 marketów.

W swoim raporcie finansowym za trzeci kwartał br. Grupa Dino Polska wskazuje, że jej zapotrzebowanie na energię elektryczną w coraz większym stopniu jest zaspokajane z odnawialnych źródeł energii. W tym roku firma kontynuuje montaż paneli fotowoltaicznych na dachach swoich marketów i na terenach centrów dystrybucyjnych.

Jak wskazuje Dino, liczba należących do sieci marketów posiadających własne instalacje fotowoltaiczne zwiększyła się z 1701 na koniec 2022 r. do 2010 na koniec września 2023 r. Liczba ta stanowi 86 proc. całej sieci. Ponadto w 2023 r. oddane zostały do użytku instalacje odnawialnych źródeł energii na terenach dwóch centrów dystrybucyjnych Dino. W kolejnych trwają prace zmierzające do uruchomienia takich inwestycji.

REKLAMA

60 GWh energii ze słońca

Łączna moc instalacji OZE należących do Dino Polska wzrosła w ciągu ostatnich 12 miesięcy o 46 proc. – do 77,6 MW. Według wyliczeń sieci w okresie od początku stycznia do końca września 2023 r. Dino wygenerowała 60 GWh energii elektrycznej z PV – o 74 proc. więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku (wówczas było to 34,5 GWh).

REKLAMA

Według danych na koniec września br. w całej Polsce działało 2340 sklepów Dino. W ciągu ostatnich 12 miesięcy firma utworzyła prawie 4,7 tys. nowych miejsc pracy, zwiększając łączne zatrudnienie do 40,3 tys. pracowników na koniec trzeciego kwartału 2023 r.

W samym trzecim kwartale br. Dino uruchomiło 68 nowych marketów, a od początku 2023 r. przybyło ich 184. Nakłady inwestycyjne Dino Polska, głównie związane z rozwojem sieci sklepów, wyniosły w trzecim kwartale 277 mln zł, a narastająco od początku roku przekroczyły 846 mln zł.

W swoim raporcie finansowym za trzeci kwartał 2023 r. Dino Polska wskazuje, że przychody ze sprzedaży wyniosły w tym czasie 19 mld zł – o 34,4 proc. więcej rok do roku. Zysk netto osiągnął wartość 424,035 tys. zł. (339,37 tys. zł w drugim kwartale 2022 r.).

redakcja@gramwzielone.pl

© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.

REKLAMA
Komentarze

Brak komentarzy
REKLAMA
 
REKLAMA
REKLAMA
Wywiady