Klienci Polomarketu naładują elektryki przy sklepie
Przy sklepach sieci Polomarket pojawią się stacje ładowania samochodów elektrycznych (EV). Model biznesowy wybranego operatora stacji pozwala na ulokowanie ich także w miejscach o mniejszym natężeniu ruchu EV.
Polomarket nawiązał współpracę z ChargeEuropa, europejskim operatorem sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Zakłada ona zainstalowanie stacji zasilania w pierwszych 30 lokalizacjach w Polsce. W całym kraju Grupa Polomarket ma 280 placówek.
Jak podaje ChargeEuropa, misją spółki jest wypełnienie luki między sektorem handlu a czystym transportem. Współpraca z Polomarketem ma być kolejnym kamieniem milowym w jej realizacji.
Ładowarki znajdą się przy sklepach Polomarket w następujących lokalizacjach: Szarzewo, Aleksandrów Kujawski, Bydgoszcz (ulice Nad Torem i Zagłoby), Dziwnów, Ełk, Gdańsk (ulice Kadmowa i Spacerowa), Grudziądz, Janikowo, Kętrzyn, Kołobrzeg, Kosakowo, Koszalin (ulice Bukowa i Żytnia), Łeba, Mielno, Niemcz, Osielsko, Pruszcz Gdański, Reda, Reszel, Rewal, Sępolno, Solec Kujawski, Stegna, Świnoujście, Szczecin, Tuchola, Ustronie, Władysławowo.
Darmowe ładowarki z wyświetlaczem
ChargeEuropa zaznacza, że przyjęty model biznesowy – stacji ładowania wyposażonych w cyfrową reklamę zewnętrzną (DOOH/EV) – umożliwia lokalizowanie stacji także w miejscach o mniejszej intensywności wykorzystania pojazdów elektrycznych.
– Dzięki ekranom, które wbudowaliśmy w nasze stacje, jesteśmy w stanie rozwijać naszą sieć również w lokalizacjach, w których nie ma jeszcze znaczącej obecności pojazdów elektrycznych. Nasz model biznesowy pozwala nam instalować ładowarki w miejscach, w których inni operatorzy po prostu nie mogą tego zrobić, jeśli ich jedyne źródło przychodów opiera się o wskaźnik adopcji pojazdów elektrycznych – wyjaśnia Mikołaj Moszyński, Business Development Manager w ChargeEuropa.
Firma wykorzystuje 65-calowe ekrany dotykowe, które mogą być dla Polomarketu dodatkowym nośnikiem informacji dla klientów.
– Nasza sieć stacji ładowania aut elektrycznych z cyfrową reklamą zewnętrzną (DOOH/EV) generuje dodatkowe przychody dla sklepów spożywczych, ale przede wszystkim zapewnia dostęp do łatwego i czystego ładowania pojazdów elektrycznych w miejscach, w których ludzie już spędzają czas, realizując zakupy – mówi Matt Tymowski, CEO ChargeEuropa.
ChargeEuropa w Polsce
Swoją pilotażową sieć darmowego ładowania elektryków w Polsce ChargeEuropa uruchomiła w połowie ubiegłego roku. Zapewniała wówczas, że ma już zabezpieczone ponad 1000 lokalizacji na kolejne dwa lata.
Firma nawiązała współpracę z właścicielami centrów handlowych, do których należą francuska sieć Klepierre oraz Transgourmet – właściciel sieci Selgros Cash&Carry. Staje ładowania ChargeEuropa mają się pojawić na parkingach przy wszystkich 19 halach Selgrosa w Polsce. Przy jednej – w Piasecznie – już działa w ramach programu pilotażowego.
Ładowarki przy Biedronkach
Także sieć sklepów Biedronka zdecydowała się na instalację szybkich ładowarek przy swoich obiektach. Do przyszłego roku stacje mają się pojawić w 600 lokalizacjach – zarówno wielkich miastach, jak i małych miejscowościach. Ma to być największy w Polsce ogólnodostępny system ładowania EV i aut hybrydowych prądem stałym DC.
Zadanie instalacji i obsługi stacji ładowania Biedronka powierzyła firmie Powerdot.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.