EFL dołączył do grona firm obsługujących program Mój Elektryk
Pod koniec maja EFL dołączył do programu Mój Elektryk, podpisując umowę z Bankiem Ochrony Środowiska. Ze wsparcia mogą skorzystać nie tylko przedsiębiorcy i jednostki administracji publicznej, ale też stowarzyszenia, fundacje, spółdzielnie, kościoły i rolnicy indywidualni.
Od 24 maja br. leasingobiorcy Europejskiego Funduszu Leasingowego (EFL) mogą się starać o dotacje do umów zawartych z EFL i skorzystać z dopłaty do zakupu pojazdów elektrycznych. Wcześniej – od ponad roku – z programu mogli korzystać już klienci Carefleet, spółki należącej do Grupy EFL.
Trzy instytucje – jedno okienko
Mój Elektryk to program prowadzony przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW). Operatorem ścieżki leasingowej programu jest Bank Ochrony Środowiska (BOŚ). Ten zaś współpracuje z 18 firmami leasingowymi, do których zgłaszają się klienci zainteresowani skorzystaniem z dofinansowania. 24 maja br. na liście znalazł się także EFL.
– Poziom sprzedaży elektryków w Polsce co prawda jest jeszcze daleki od liderów europejskich, takich jak Niemcy czy Norwegia, jednak najważniejsze, że już od dłuższego czasu konsekwentnie rośnie – mówi Wojciech Przybył, członek zarządu EFL. – Podobnie jak w przypadku sprzedaży pojazdów z tradycyjnymi napędami, tak i we flocie pojazdów zeroemisyjnych większościowe udziały należą do firm, których e-inwestycje finansujemy już od wielu lat. Dlatego jako kolejna spółka z Grupy EFL, obok Carefleet, dołączmy do programu Mój Elektryk, który cieszy się sporym zainteresowaniem wśród polskich przedsiębiorców.
Jak zaznacza EFL, choć w realizację programu zaangażowane trzy instytucje, to leasingobiorca wszystkie formalności może załatwić w jednym miejscu i czasie. W przypadku wyboru EFL podpisze dwie umowy – jedną na finansowanie z EFL, a drugą na dotację z BOŚ.
Kwoty dofinansowania
W przypadku leasingu samochodu osobowego do przewozu maks. 8 osób, który ma wartość do 225 tys. zł, leasingobiorca może uzyskać dotację w wysokości 18,75 tys. zł. Jeżeli jednak zadeklaruje, że roczny przebieg pojazdu wyniesie co najmniej 15 tys. km, to dopłata może wzrosnąć do 27 tys. zł.
Z kolei instytucje zainteresowane leasingiem pojazdów dostawczych mogą liczyć na dopłatę w wysokości 50 tys. zł (do 20 proc. kosztów kwalifikowanych). Jeśli zadeklarują, że przebieg pojazdu w skali roku wyniesie powyżej 20 tys. km rocznie, to dopłata może sięgnąć 70 tys. zł (do 30 proc. kosztów kwalifikowanych).
Dotacje można uzyskać też na elektryczne rowery i hulajnogi.
Według informacji NFOŚiGW pula środków do rozdysponowania w ramach ścieżki leasingowej programu została zwiększona do 400 mln zł. Fundusz szacuje, że w ramach całego programu w ciągu 5 lat dofinansowanych zostanie 35 tys. samochodów. Łączna pula środków wynosi 700 mln zł.
Nabór wniosków w programie Mój Elektryk ma potrwać do końca 2025 roku lub do wyczerpania środków.
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.