BMW chce sprzedawać domowe magazyny energii
Jak podaje niemiecki tygodnik Wirtschaftswoche, niemiecki koncern motoryzacyjny planuje sprzedaż domowych magazynów energii. Nowa oferta BMW ma pojawić się jeszcze w tym roku.
– Chcemy zbudować nowy biznes wokół technologii magazynowania energii – Wirtschaftswoche cytuje anonimowego managera z BMW.
Technologia baterii, którą można wykorzystać w domowych systemach magazynowania energii, znajduje zastosowanie również w elektrycznych autach, które BMW ma już w swojej ofercie.
Koncern motoryzacyjny z Bawarii chce pójść w ślady amerykańskiego producenta elektrycznych aut Tesli, który w ubiegłym roku wprowadził na rynek domowy magazyn energii Powerwall.
Dostawy Powerwall do pierwszych klientów już się rozpoczęły, a domowe magazyny energii Tesli już wkrótce powinny pojawić się także w Niemczech. Nasi zachodni sąsiedzi korzystają już z ponad 30 tys. domowych magazynów energii, a w perspektywie dalszego dynamicznego rozwoju tej technologii i spadku jej kosztów sprzedaż domowych magazynów energii powinna rosnąć.
BMW już zresztą eksperymentuje z systemami magazynowania energii. Niemiecki producent aut realizuje wraz z firmami Bosch i Vattenfall pilotażowy projekt w Hamburgu, w którym do gromadzenia energii wykorzystuje się zużyte baterie samochodowe.
Z magazynami energii eksperymentuje też inny niemiecki koncern motoryzacyjny Daimler, który w ubiegłym roku podał, że zaoferuje rozwiązania z zakresu magazynowania energii przeznaczone do zastosowania w gospodarstwach domowych posiadających własne instalacje fotowoltaiczne. Niemiecka firma rozważa też oferowanie takich rozwiązań m.in. dla supermarketów.
W pierwszym przypadku pojemność magazynów energii, które są produkowane przez Deutsche ACCUmotive w Kamenz, ma wynieść 2,5 kWh, a w drugim – 5,9 kWh.
Należąca w 100-procentach do Daimlera spółka Deutsche ACCUmotive zatrudnia obecnie już ponad 250 osób, a Daimler zapowiada zainwestowanie w nią w najbliższych latach około 100 mln euro.
gramwzielone.pl