Solarny dach dla jednego z najpopularniejszych Volkswagenów
Niemiecka firma ABT e-Line specjalizująca się w modyfikacjach i tuningu samochodów koncernu Volkswagen wprowadzi na rynek dach solarny dla jednego z najpopularniejszych elektryków niemieckiej marki, który doczekał się nowej, elektrycznej odsłony. Instalacja PV ma istotnie zwiększyć zasięg pojazdu.
Nowa era elektromobilności wchłania też kultowe samochody, które od lat wzbudzają zachwyt kierowców. Jednym z nich jest niewątpliwie Volkswagen Type 2, który był bardzo popularny w latach 50. i 60. ubiegłego wieku, zyskując szczególne uznanie wśród hipisów i miłośników podróży.
Ten kultowy pojazd doczekał się swojego elektrycznego odpowiednika – o nazwie ID. Buzz – który również cieszy się dużą popularnością wśród miłośników trendu e-mobility. Teraz niemiecka firma ABT e-Line opracowuje dach solarny, który umieszczony na modelu Volkswagen ID. Buzz wydłuży jego zasięg.
Nawet 3 tys. km więcej
Fotowoltaiczny elastyczny dach ma oferować szczytową moc do 600 Wp. W przyszłości producent planuje rozszerzyć moc do 1 kWp, co ma wydłużyć zasięg nowego elektrycznego Volkswagena nawet o 3 tys. km w ciągu roku (ABT E-line nie podaje dodatkowych parametrów, na podstawie których oszacowano taką wartość, na razie nie znamy również kosztu solarnego dachu).
Jak podkreśla ABT E-line, energia zgromadzona za pośrednictwem instalacji na dachu nie tylko pozwoli na wydłużenie zasięgu pojazdu, lecz także umożliwi zasilenie poszczególnych systemów, takich jak klimatyzacja lub – w przypadku modyfikacji samochodu do wariantu kempingowego – lodówka i oświetlenie zewnętrzne.
Seryjna produkcja solarnego dachu ma się rozpocząć na początku 2024 roku za pośrednictwem zewnętrznych partnerów ABT E-line.
Popularny wóz dostawczy
Fakt, że ID. Buzz jest następcą popularnego modelu pojazdu spalinowego z lat 50. i 60., nie jest jedynym powodem, dla którego dziś klienci chętnie go wybierają. Jak opisuje producent, jest to samochód stworzony przede wszystkim do pracy. Jego wymiary (bez lusterek) wynoszą 4712 x 1985 x 1936 mm, pojemność bagażnika to 1121 l, a po złożeniu foteli zwiększa się do 2205 l.
Elektryczny van ma być w stanie przejechać na jednym ładowaniu (bateria o pojemności 82 kWh brutto) do 419 km.
Ładowanie odbywa się z mocą 11 kW (AC) lub aż 170 kW dla prądu stałego DC, co pozwala uzupełnić baterię od 5 do 80 proc. w około 30 minut.
Warto wspomnieć, że ID. Buzz ma w przyszłości obsługiwać usługę Plug&Charge, która pozwoli na autoryzację i rozpoczęcie sesji ładowania bez konieczności wykorzystania dedykowanych kart czy aplikacji – cały proces odbędzie się na poziomie komunikacji pomiędzy samochodem a stacją ładowania, za pośrednictwem złącza.
Radosław Błoński
redakcja@gramwzielone.pl
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy Gramwzielone.pl Sp. z o.o.
Wszystko ładne piękne cudowne bo niemieckie tylko po co . Prawo fizyki to zweryfikuje
Rewelacja. Brawo dla technicznej części Niemiec. Już 600W na dachu, a ma być 1kW.